Najviac peňazí na volebnú kampaň zatiaľ minul Smer-SD
Zo strán, ktoré majú podľa volebných prieskumov verejnej mienky najväčšiu šancu dostať sa do parlamentu, minul zatiaľ najviac peňazí vo volebnej kampani Smer-SD. Ide takmer o 1,3 milióna eur. Vyplýva to z údajov na transparentných účtoch strán a informácií, ktoré poskytli politické subjekty.
Smer-SD zatiaľ nechcel konkretizovať, na čo minula strana najviac peňazí. „Vami požadovaná informácia vyplýva zo záverečnej správy, ktorú strana v zmysle zákona zverejní po ukončení volieb,“ povedal hovorca strany Ján Mažgút.
Do kampane zapojili dobrovoľníkov
Po Smere-SD minula najviac koalícia strán Progresívne Slovensko (PS)-Spolu. Na kampaň doteraz vynaložila viac ako 1,26 milióna eur, pričom v tejto sume sú zahrnuté aj výdavky pred spustením oficiálnej volebnej kampane. Koalícia o tom informovala tento týždeň. Najviac prostriedkov minula koalícia od júna 2019 na „outdoor“ reklamu, išlo o 28 percent prostriedkov.
PS-Spolu má podľa hovorkyne Silvie Hudáčkovej výhodu v tom, že sa do kampane pridalo viac ako 500 dobrovoľníkov. Doplnila tiež, že využívajú vo veľkej miere kontaktnú kampaň, ako aj sociálne siete.
[ad][/ad]Kuchárske knihy Richarda Sulíka
SaS minula podľa hovorkyne strany Kataríny Svrčekovej viac ako 680-tisíc eur. Do sumy sú zahrnuté aj preddavkové platby. Najviac peňazí, 100-tisíc eur, minula SaS na kuchárske knihy Richarda Sulíka, Zálohu 80-tisíc eur zaplatili za sociálne siete a podľa Svrčekovej ju zatiaľ neminuli. „Máme rovnomerne rozložené financie aj na iné typy kampane,“ skonštatovala.
Strana Za ľudí zatiaľ zaplatila za kampaň podľa transparentného účtu vyše 622-tisíc eur, pričom zo strany uviedli, že najviac peňazí šlo na bilbordy. OĽaNO minulo viac ako 414-tisíc eur. Podľa hovorcu hnutia Matúša Bystrianskeho využívajú bilbordovú kampaň, printové médiá, ako aj sociálne siete. „Za najpodstatnejší však považujeme priamy a osobný kontakt s ľuďmi, preto sa predstavitelia hnutia OĽaNO pravidelne stretávajú s ľuďmi z regiónov Slovenska v uliciach a na večerných diskusiách,“ dodal.
ĽSNS vynaložila na kampaň viac ako 402-tisíc eur. „V rámci prezentácie počas kampane sa stretávame s občanmi, používame bilbordy a prihovárame sa voličom prostredníctvom našich novín,“ povedal hovorca strany Ondrej Ďurica.
Online reklama
Most-Híd zatiaľ podľa transparentného účtu minul viac ako 390-tisíc eur. „Zatiaľ najviac peňazí sme investovali do bilbordov a online reklamy, predovšetkým na sociálnej sieti. Takisto už od leta chodíme do regiónov na diskusie s občanmi,“ uviedla hovorkyňa strany Klára Magdeme.
Hnutie Sme rodina zatiaľ vynaložilo na kampaň vyše 266-tisíc eur. Transparentný účet SNS ukazuje výdavky v sume viac ako 256-tisíc eur.
Najmenej peňazí zo subjektov, ktoré majú šancu získať poslanecký mandát, zatiaľ minulo KDH, podľa hovorcu Stana Župu je to vyše 193-tisíc eur. Najviac zaplatili za bilbordovú kampaň.
„Hlavná časť našej kampane spočíva v stretávaní sa s ľuďmi. Pokračujeme v kontaktnej kampani a máme niekoľko formátov,“ uviedol Župa. Dodal, že v kampani pripravujú aj divadelné predstavenia.
Odporúčané články
Slovenský premiér Robert Fico sa stal prvým významným politikom z krajín Európskej únie, ktorý vystúpil v ruskej štátnej televízii Rossija 1 od začiatku konfliktu na Ukrajine. Ako uviedol web iDnes.cz, predseda slovenskej vlády v relácii moderátorky Oľgy Skabejevovej kritizoval prístup Európskej únie k riešeniu vojny na Ukrajine.
Ministerstvo vnútra začne od decembra realizovať pilotný projekt telových kamier pre policajtov. Oznámil to minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas-SD) pred dnešným zasadnutím vlády.
Vo veku 96 rokov zomrel priamy účastník Slovenského národného povstania Karol Kuna.