Návrh na zaradenie parkovania do programu zmietli zo stola
AKTUALIZOVANÉ:
Skupina nezávislých poslancov chcela na včerajšie rokovanie zastupiteľstva zaradiť bod týkajúci sa situácie okolo parkovania. Nedočkali sa však podpory svojich kolegov.
Návrh na dodatočné zaradenie spomínaného bodu podal na začiatku zasadnutia nezávislý poslanec Jaroslav Polaček. Viedla ho k tomu skutočnosť, že podľa neho a viacerých jeho kolegov spoločnosť EEI nedodržiava harmonogram zavádzania parkovacieho systému, najmä pri budovaní nových parkovacích miest.
Termínový galimatiáš
Už v októbri minulého roku totiž riaditeľ EEI Ján Tomanovič i primátor Raši hovorili o marci 2017 ako o konečnom termíne výstavby 730 nových parkovacích miest. Tie stále vybudované nie sú. Skupina opozičných poslancov to považuje za nedodržanie zmluvy medzi EEI a mestom napriek tomu, že magistrát firmu obhajuje. Pred dvoma týždňami totiž prišlo s vysvetlením, že schválený harmonogram určuje len minimálne termíny ukončenia. Maximálne termíny sa vzhľadom na možné zásahy tretích strán pri predĺženom stavebnom konaní určiť vraj ani nedá.
Zdôvodnenie
„Navrhujem, aby sme to zaradili ako prvý bod rokovania. Firma EEI nedodržiava harmonogram, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou zmluvy a my sme ho schválili aj s termínmi. Keďže neboli dodržané, máme za to, že o tom musíme hovoriť vrátane skutočnosti, že vedenie mesta by malo vyvodiť zodpovednosť pre nedodržanie zmluvy. Zároveň by sme mali získať aj presnú informáciu o stave pri zavádzaní parkovacieho systému k 31. marcu tohto roku,“ povedal na zastupiteľstve J. Polaček.
Mesto je tolerantné
Primátor Richard Raši, ktorý rokovanie viedol, Polačekov návrh nekomentoval. Poslanecký zbor nakoniec zaradenie dodatočného bodu neschválil.
„Takýto prístup sme čakali, keďže vieme, kto má v zastupiteľstve väčšinu. Je jasné, že EEI situáciu nezvládla, porušuje zmluvu i harmonogram. Vedenie mesta na čele s primátorom to toleruje. Jediné východisko vidím v zmene vedenia mesta a neschopnú firmu EEI treba z Košíc vyhnať. Stále si stojíme za názorom, že riešenie parkovania má byť v réžii mesta, ktoré na to má kompetencie i kapacity, a nie v rukách súkromnej spoločnosti,“ komentoval nezáujem poslancov aktivista Ladislav Lörinc z iniciatívy Nechcem platiť EEI za parkovanie pred blokom.
Napriek výzvam Košičanov, aby prišli podporiť návrh J. Polačeka, sa však na zastupiteľstve ocitol len hlúčik aktivistov bojujúcich proti EEI.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.
Počet pacientov vyžadujúcich dialýzu na Slovensku opäť stúpol. Najnovšie údaje Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) ukazujú, že v roku 2024 bolo na pravidelnej dialyzačnej liečbe 4 445 ľudí, čo predstavuje nárast o 2,7 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.