Nebezpečný most VSS neriešia
Na moste VSS, kde sa v utorok čelne zrazili dve autá a štyroch pasažierov v ťažkom stave museli hospitalizovať, nikto neplánuje žiadne zmeny smerujúce k vyššej bezpečnosti. Polícia i Národná diaľničná spoločnosť (NDS) tvrdia, že je všetko v poriadku.
Jeden z našich čitateľov nám napísal, že už dlho upozorňuje na nebezpečný úsek cesty E58 medzi mimoúrovňovou križovatkou Nižné Kapustníky – Slanecká a križovatkou s Alejovou ulicou. “Okrem nevhodných nájazdov na takzvaný most VSS a neprimeranej maximálnej povolenej rýchlosti 90 km/h nemá tento úsek cesty žiadnym spôsobom oddelené, respektíve zabezpečené, protismerné jazdné pruhy,” tvrdí v žiadosti o riešenie situácie, ktorú poslal na ministerstvo dopravy.
Na nájazdoch autá poskakujú
Košickí motoristi tvrdia, že auto na nájazde na samotný most poskočí. Ak k tomu prirátame mokrú cestu a neskúseného vodiča, ktorý môže zazmätkovať, k šmyku a čelnému nárazu s protiidúcim vozidlom naozaj nie je ďaleko. Zrejme práve toto bolo príčinou ťažkej utorkovej havárie, keď sa neskúsená 18-ročná vodička dostala v šmyku do protismeru a čelne narazila do pancierovej dodávky bezpečnostnej služby.
“Bolo by treba tie nájazdy na most vyrovnať, aby sa predišlo podobným haváriám. Možno by pomohlo, keby bola na úseku znížená rýchlosť, aby auto až tak na nájazde neposkočilo,” myslia si viacerí diskutujúci na inernete.
Za dva roky 17 ťažkých havárií
Podľa policajných štatistík bolo na spomínanom úseku od apríla 2013 dodnes spolu 17 dopravných nehôd. V roku 2013 tam zaevidovali šesť havárií so šiestimi ľahkými zraneniami. O rok neskôr ich bolo osem, ľahko sa pri nich zranilo sedem a ťažko dvaja ľudia. V tomto roku tam mali len tri nehody, zato však so štyrmi ťažko zranenými.
Štatistika však neberie do úvahy menšie kolízie, ktoré polícia eviduje len ako škodové udalosti. Často však zapríčiňujú vznik kilometrových kolón s dosahom na celý obchvat Košíc.
Jazdné pruhy oddelia
“Spomínaná časť obchvatu je rýchlostnou cestou s dostatočne širokými jazdnými pruhmi. V každom smere jazdy sú dva jazdné pruhy so šírkou dostatočnou pre jazdu kamiónov vedľa seba. Preto nebola spracovaná požiadavka na zníženie rýchlosti jazdy. Zákon o cestnej premávke uvádza maximálne dovolené rýchlosti jazdy, teda v tomto úseku 90 km/h,” tvrdí košický policajný hovorca Alexander Szabó.
Podľa neho sa pripravuje komplexný projekt dopravného značenia na rýchlostných cestách v Košiciach. “V rámci projektu budeme navrhovať smerové rozdelenie komunikácie oddeľovačom jazdných pruhov vybaveným reflexnými prvkami s možnosťou prepúšťania vozidiel do protismernej časti vozovky v prípade dopravnej nehody,” dodáva Szabó.
Ani s nájazdmi na most sa nebude nič robiť. Podľa slov hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej bola cesta na moste vrátane spomínaných nájazdov renovovaná pred niekoľkými rokmi.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Kabinet schválil predaj železničnej nemocnice v Košiciach firme zo siete Penta Hospitals. Vláda SR v stredu schválila návrh Ministerstva hospodárstva SR na povolenie prevodu majetku Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Minulý týždeň poslanci Národnej rady za Progresívne Slovensko (PS) Martin Dubéci, Richard Dubovický a Zuzana Mesterová kritizovali v Košiciach vládu pre pripravované rušenie IC vlakov. Poslanec parlamentu a košického mestského zastupiteľstva za stranu SMER – slovenská sociálna demokracia Andrej Sitkár poskytol pre KOŠICE: DNES vyjadrenie k tejto téme. Podľa jeho tvrdení vláda vlaky neruší, ale naopak ich počet zvyšuje.
Obyvatelia ulice Slobody v Košiciach sa rozhodli pomôcť opusteným psom v Únii vzájomnej pomoci ľudí a psov (UVP) pri Haniske.