Nezákonné značenie parkovacích miest je podľa EEI zdanlivá nezrovnalosť
Značenie parkovacích miest v nových rezidentských zónach počas posledných dní nadobúda na intenzite. Nie všetky vyznačené miesta sa však zdajú byť v poriadku. Firma EEI sľubovala, že počet miest pre ťažko zdravotne postihnuté osoby sa oproti minulému stavu viac ako zdvojnásobí. Sľub sa však snaží plniť naozaj svojsky.
Už v priebehu minulého týždňa sme poukázali na zvláštne miesto pre ťažko zdravotne postihnutých (ŤZP) na Košťovej ulici. Vyznačili ho cez obrubník sčasti na ceste a sčasti na chodníku a je rovnako široké ako ostatné parkovacie miesta. Podľa EEI postupovali v súlade so schváleným projektom.

Chýba šírka aj zošikmený obrubník
Na naše prekvapenie sme včera našli na Palárikovej ulici ďalšie veľmi podobné parkovacie miesta označené piktogramom invalidného vozíka. Pred vchodmi 4 až 8 ich je hneď päť vedľa seba. Ich šírka nepresahuje dva a pol metra, sú rovnako široké ako ostatné parkovacie miesta pozdĺž dlhého bloku. A opäť sú vyznačené sčasti na ceste a sčasti na chodníku. Keď z auta na jednom z týchto miest vystúpi vozíčkár, ocitne sa priamo v jazdnom pruhu.
Technické parametre parkovacích miest pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie stanovuje vyhláška ministerstva životného prostredia. Podľa nej musí mať stojisko na odstavnej ploche pre vozidlo ŤZP osoby šírku najmenej 3,5 metra. S verejnou pešou plochou, čo je v tomto prípade chodník, musí byť spojené zošikmeným obrubníkom širokým najmenej jeden meter. Nič podobné sme na Palárikovej nenašli.
„Spomínané miesto na Košťovej ulici je už v poriadku. Keďže viaceré práce prebiehajú súbežne, vznikajú zdanlivé nezrovnalosti, ale tie sú rovnako priebežne aj upravované,“ tvrdí k problému parkovacia spoločnosť EEI.

Názor funkcionára zväzu zdravotne postihnutých
„Spomínané parkovacie miesta rozhodne nie sú v súlade so zákonom. Parkovacie miesto pre ŤZP nemôže ústiť dverami auta do jazdného prúdu, veď vozíčkár si buď sám, alebo s pomocou doprovodu vyloží vozík vedľa auta a do neho potom nastupuje. Robiť tieto úkony v jazdnom pruhu za plnej premávky predsa nejde, to by musel zrejme niekto za auto položiť výstražný trojuholník. Také nastupovanie a vystupovanie nejakú dobu trvá a tvorí sa prekážka na ceste. Pokiaľ by mali miesta rozmery predpísané zákonom, tak by bolo nastupovanie a vystupovanie v poriadku,“ povedal nám dlhoročný funkcionár Slovenského zväzu zdravotne postihnutých Ján Ostrolúcky. Podľa jeho názoru parkovacie miesta pre ŤZP musí odsúhlasiť dopravný inšpektorát a odbor dopravy mestského úradu. „Na takéto parkovacie miesta by žiadny z odborníkov súhlas podľa mňa nedal,“ myslí si J. Ostrolúcky.
Stanovisko dopravného inšpektorátu nám hovorkyňa košickej polície Jana Mésarová sľúbila dodať dnes.
Foto: veja
Odporúčané články

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) aktuálne eviduje výpadok na serveroch, v dôsledku čoho nie je momentálne k dispozícii predaj cestovných lístkov cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom a e-shop ZSSK. Rovnako sú dočasne nefunkčné pokladne vybavené terminálmi s komplexným vybavením cestujúcich v osobných pokladniciach. Predaj priamo vo vlakoch je funkčný.

Električka vyrazí na svoju trasu v nedeľu 1. júna v čase od 09:00 do 13:00 hod.

Mesto Košice chce zrevitalizovať Park na Vysokoškolskej ulici v dotyku s Komenského ulicou v mestskej časti Sever. V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie na dodávateľa stavebných prác s predpokladanou hodnotou 247 462 eur bez DPH. Víťazná spoločnosť bude musieť najneskôr zrevitalizovať park do 8 mesiacov od účinnosti Zmluvy o dielo.