Nezákonné značenie parkovacích miest je podľa EEI zdanlivá nezrovnalosť
Značenie parkovacích miest v nových rezidentských zónach počas posledných dní nadobúda na intenzite. Nie všetky vyznačené miesta sa však zdajú byť v poriadku. Firma EEI sľubovala, že počet miest pre ťažko zdravotne postihnuté osoby sa oproti minulému stavu viac ako zdvojnásobí. Sľub sa však snaží plniť naozaj svojsky.
Už v priebehu minulého týždňa sme poukázali na zvláštne miesto pre ťažko zdravotne postihnutých (ŤZP) na Košťovej ulici. Vyznačili ho cez obrubník sčasti na ceste a sčasti na chodníku a je rovnako široké ako ostatné parkovacie miesta. Podľa EEI postupovali v súlade so schváleným projektom.

Chýba šírka aj zošikmený obrubník
Na naše prekvapenie sme včera našli na Palárikovej ulici ďalšie veľmi podobné parkovacie miesta označené piktogramom invalidného vozíka. Pred vchodmi 4 až 8 ich je hneď päť vedľa seba. Ich šírka nepresahuje dva a pol metra, sú rovnako široké ako ostatné parkovacie miesta pozdĺž dlhého bloku. A opäť sú vyznačené sčasti na ceste a sčasti na chodníku. Keď z auta na jednom z týchto miest vystúpi vozíčkár, ocitne sa priamo v jazdnom pruhu.
Technické parametre parkovacích miest pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie stanovuje vyhláška ministerstva životného prostredia. Podľa nej musí mať stojisko na odstavnej ploche pre vozidlo ŤZP osoby šírku najmenej 3,5 metra. S verejnou pešou plochou, čo je v tomto prípade chodník, musí byť spojené zošikmeným obrubníkom širokým najmenej jeden meter. Nič podobné sme na Palárikovej nenašli.
„Spomínané miesto na Košťovej ulici je už v poriadku. Keďže viaceré práce prebiehajú súbežne, vznikajú zdanlivé nezrovnalosti, ale tie sú rovnako priebežne aj upravované,“ tvrdí k problému parkovacia spoločnosť EEI.

Názor funkcionára zväzu zdravotne postihnutých
„Spomínané parkovacie miesta rozhodne nie sú v súlade so zákonom. Parkovacie miesto pre ŤZP nemôže ústiť dverami auta do jazdného prúdu, veď vozíčkár si buď sám, alebo s pomocou doprovodu vyloží vozík vedľa auta a do neho potom nastupuje. Robiť tieto úkony v jazdnom pruhu za plnej premávky predsa nejde, to by musel zrejme niekto za auto položiť výstražný trojuholník. Také nastupovanie a vystupovanie nejakú dobu trvá a tvorí sa prekážka na ceste. Pokiaľ by mali miesta rozmery predpísané zákonom, tak by bolo nastupovanie a vystupovanie v poriadku,“ povedal nám dlhoročný funkcionár Slovenského zväzu zdravotne postihnutých Ján Ostrolúcky. Podľa jeho názoru parkovacie miesta pre ŤZP musí odsúhlasiť dopravný inšpektorát a odbor dopravy mestského úradu. „Na takéto parkovacie miesta by žiadny z odborníkov súhlas podľa mňa nedal,“ myslí si J. Ostrolúcky.
Stanovisko dopravného inšpektorátu nám hovorkyňa košickej polície Jana Mésarová sľúbila dodať dnes.
Foto: veja
Odporúčané články
Prezident Pellegrini rozhodnutím nevyhlásiť referendum konal v rámci ústavou zverenej právomoci. Informovali o tom z Kancelárie prezidenta (KP) SR. O vyhlásenie referenda o zrušení sankcií proti Rusku hlavu štátu v petícii žiadali zástupcovia Slovenského hnutia obrody (SHO).
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.
V metropole východu vyhlásili v noci z piatka na sobotu prvý kalamitný stupeň v súvislosti s nepriaznivou poveternostnou situáciou.
