Nové elektrobusy chcú mať v DPMK do konca roka
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) sa dostal k miliónom eur z eurofondov, aby mohol nakúpiť ekologické elektrobusy a nízkoemisné dieselové autobusy. Zatiaľ však nevyriešil, odkiaľ vezme peniaze na povinnú spoluúčasť.
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka ako riadiaci orgán pre integrovaný regionálny operačný program pred niekoľkými dňami vyhlásilo výsledky výzvy na modernizáciu vozidlového parku hromadnej dopravy. Pre košický dopravný podnik to znamená, že sa dostane k peniazom, za ktoré bude môcť kúpiť deväť elektrobusov a deväť nízkoemisných dieselových autobusov. Celková výška investície má v Košiciach dosiahnuť 6,8 milióna eur. Z toho približne 5,8 milióna pôjde z eurofondov, 680-tisíc eur z prostriedkov štátneho rozpočtu a 340-tisíc eur je spoluúčasť dopravného podniku. Z akých peňazí to košickí dopravcovia zaplatia, zatiaľ nevedia. „Možnosti financovania spoluúčasti riešime s akcionárom, teda mestom Košice,“ informovala nás hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.

Pri elektrobusoch by malo ísť podľa našich informácií opäť o vozidlá značky SOR, aké už v Košiciach jazdia. Zatiaľ ich je spolu 14. Dopravcovia predpokladajú, že ďalších deväť nových by malo byť dodaných do konca tohto roku. „Termín závisí od podpisu zmluvy o nenávratnej finančnej pomoci, kúpnej zmluvy na elektrobusy a dohody s dodávateľom,“ hovorí Karaffová.
[ad][/ad]Ďalším prírastkom vozidlového parku DPMK bude deväť 18-metrových dieselových autobusov spĺňajúcich najprísnejšie emisné normy. Pri nich ešte neprebehol proces verejného obstarávania. Dopravcovia predpokladajú, že by sa v košických uliciach mali objaviť do decembra budúceho roku.
Odporúčané články
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.


