Nové vlakové spoje prepoja východ Slovenska s Ukrajinou
Na východe Slovenska pribudnú nové vlaky. Štyri páry vlakov spúšťa Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR na trati Bánovce nad Ondavou – Veľké Kapušany. Ďalšie dva páry spoja Košice a Mukačevo na Ukrajine.
Ako informovala hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká, vlaky začnú premávať od letnej zmeny grafikonu, čiže od 9. júna tohto roka.
Nové spojenia sú výsledkom spoločnej dohody o obnovení osobnej železničnej dopravy na oboch stranách. „Som rád, že sa nám relatívne rýchlo podarilo nasadiť nové vlaky, ktoré určite pomôžu celému regiónu. Nové železničné spojenie medzi Mukačevom a Košicami pomôže zlepšiť dopravu a zatraktívni tento región pre turistov. To, samozrejme, prinesie aj viac lepších pracovných miest,“ skonštatoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).
[ad][/ad]Pomoc pre pracujúcich a študentov
Bánovce nad Ondavou a Veľké Kapušany budú vlaky spájať počas pracovných dní. Nové spoje majú podľa hovorkyne zjednodušiť dochádzanie najmä študentom a pracujúcim, čomu boli prispôsobené aj časy príchodov a odchodov. Nadväzovať budú aj na ďalšie regionálne vlaky, čo by malo cestujúcim umožniť rýchly presun z Košíc a Humenného aj späť.
Vlaky na trati Košice – Mukačevo budú od júna premávať denne. Ako zdôraznila Ducká, obsluhovať nebudú len tieto mestá, ale cestujúcim umožnia prestúpiť na diaľkové spoje smerom na západ, respektíve východ. „Vlaky budú mať zabezpečené prípoje na ukrajinskej strane smerom na Odesu, Kyjev, Charkov a Ľvov, na slovenskej bude možné prestúpiť na Prešov, Bratislavu a Prahu,“ priblížila hovorkyňa.
Hraničné kotroly
Zároveň upozornila, že pri prechode štátnou hranicou musia byť dodržané všetky podmienky pre vstup na územie druhej krajiny, pričom pre Slovensko súčasne platia aj pravidlá vstupu do schengenského priestoru. „Cestujúci preto musia rátať aj s hraničnými kontrolami, a to v Čiernej nad Tisou a v ukrajinskom Čope,“ dodala Ducká.
Vlaky na Ukrajinu budú zabezpečované slovenskou súpravou. Keďže zo Slovenska do Mukačeva je vedená aj trať tzv. normálneho rozchodu, v týchto vlakoch nebude podľa rezortu dopravy potrebné presadať ani vymieňať podvozky.
[ad2][/ad2](TASR, ROČ)
Odporúčané články
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.