Nové zákazy komplikujú vodičom život v centre mesta
Nielen parkovanie v rezidentských lokalitách, ale aj na uliciach v ich bezprostrednom susedstve, rozčuľuje vodičov v širšom centre Košíc. Na nové zákazové značky na viacerých sporných miestach nás upozornili naši čitatelia.
O situácii na Čajakovej ulici, kde domáci nemali vyznačené jediné parkovacie miesto, sme už čitateľov informovali. Obyvatelia bytovky celé roky s privretím oka mestských policajtov mohli parkovať aspoň pozdĺž cesty s výnimkou úseku so zákazom zastavenia pred vchodom do bloku. Už to však neplatí. Zákaz zastavenia totiž rozšírili na celú ulicu.

Príliš úzka ulica
„Na Čajakovej nikdy neboli vyznačené parkovacie miesta, lebo to šírka danej komunikácie nedovoľuje,“ uviedol pre KOŠICE:DNES Jozef Marko z komunikačného referátu Magistrátu mesta Košice.
Ako dodal, podľa zákona platí, že vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. „Pri státí i zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej tri metre pre každý smer jazdy. Na uvedenej komunikácii však minimálny voľný priestor šesť metrov nezostáva.“

Na zaistenie bezpečnej cestnej premávky referát dopravy v spolupráci s Krajským dopravným inšpektorátom (KDI) odstránil zvislú dopravnú značku B34 (zákaz zastavenia) a dodatkové tabuľky a ponechal iba značku zákaz zastavenia na začiatku ulice, ktorá platí pre celý úsek pri bytovom dome. „Takisto mesto doplnilo zvislé dopravné značenie IP4 (slepá cesta), aby vozidlá vedeli o slepej ceste a zbytočne do nej nezachádzali, keď to nepotrebujú,“ vysvetlil zmeny značenia J. Marko.
Domáci sa sťažovali
Na novú situáciu si musia zvykať aj na ulici Ťahanovské riadky susediacej s rezidentskou lokalitou číslo 9. V posledných týždňoch sa na ulici, kam po zriadení rezidentských lokalít presunuli autá predtým parkujúce na neďalekých, dnes už platených parkoviskách, objavili značky zákaz státia.

„Na ulici Ťahanovské riadky nikdy neboli vyznačené parkovacie miesta, lebo to šírka danej komunikácie nedovoľuje. Mesto Košice dostalo podnet od obyvateľov ulice na sťažený prístup k nehnuteľnostiam z dôvodu státia vozidiel na komunikácii. Takisto tieto vozidlá nerešpektovali zákon, keďže pri státí vozidiel nezostával minimálny voľný priestor šesť metrov. Preto tam referát dopravy v spolupráci s KDI osadil zvislé dopravné značky B33 (zákaz státia) od ulice Záborského po ulicu Slovenskej jednoty,“ zdôvodňuje rozhodnutie J. Marko.
Kde sa to skončí?
Na podobnú situáciu nás upozornili aj obyvatelia Moravskej ulice, kde na jednu stranu pribudol zákaz zastavenia. Na všetkých spomínaných uliciach už úradovala s papučami mestská polícia.
„Opäť je to, podľa nás, naháňanie peňazí pre súkromnú firmu. Je totiž jasné, že sa ľudia snažia vyhnúť plateniu za parkovanie tým, že autá presunú za hranicu platenej zóny. Kde sa to skončí – spoplatnením celého mesta?“ pýta sa líder najväčšieho prejavu občianskeho aktivizmu v Košiciach od roku 1989, občianskej iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent, Henrich Burdiga.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Ako sme nedávno informovali, v Mestskej časti Západ sa rozmohli prípady vykrádania áut. Počet vlámačiek stúpol až štvornásobne a šíria sa dohady, že by to mohli mať na svedomí organizované skupiny. Oslovili sme starostu MČ Západ Marcela Vrchotu s otázkami, kedy by mohli začať dohliadať na bezpečnosť v rizikových oblastiach žandári aj ako sa dá predchádzať ďalším podobným prípadom.
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.

