Noví riaditelia mestských podnikov do funkcií zatiaľ nenastúpili
Noví riaditelia vybraných mestských podnikov sa svojich postov zatiaľ neujali, do funkcií boli menovaní od 1. októbra. Pre TASR to potvrdil hovorca mesta Košice Vladimír Fabian. Zdôvodnil to potrebou odovzdávania agendy.
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) 19. septembra s účinnosťou k 1. októbru odobrilo nominanta na riaditeľa Bytového podniku mesta Košice (BPMK) Petra Vrábela, ktorý mal nahradiť dočasne vymenovaného riaditeľa Bartolomeja Szabóa. Denisu Vágner, ktorá bola dočasne poverená riadením príspevkovej organizácie K13 – Košické kultúrne centrá, mal nahradiť Tomáš Petraško. „Do funkcie nastúpia od 1. novembra. Mestské podniky do toho času povedú ich poverení riaditelia,“ povedal Fabian. Podľa jeho slov ide o veľkú agendu, ktorú musia dočasní riaditelia odovzdať. „Dali sme im ešte mesiac,“ dodal. Mestskí poslanci v septembri odsúhlasili aj to, aby na čele Tepelného hospodárstva Košice (TEHO) zostal Jaroslav Tkáč, ktorý rovnako vzišiel z výberového konania.
[ad][/ad]Nomináciu Tomáša Kizeka na nového riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) MsZ neschválilo. „Magistrát mesta Košice v súčasnosti pripravuje podklady k vyhláseniu nového výberového konania na tento post. Malo by sa tak stať už v najbližších dňoch. Hneď po vyhlásení výberového konania budeme informovať aj verejnosť,“ dodal Fabian.
Proces výberu nominantov označil primátor Jaroslav Polaček za “najčestnejší” a “najtransparentnejší” v histórii Košíc. Niektorí mestskí poslanci mu však vyčítali, že do procesu neboli pripustení, ale aj to, že do nominácie sa dostal kandidát, ktorý nesplnil podmienky zaradenia do výberového konania.
[article slug=”styri-mestske-podniky-uz-maju-vitaznych-uchadzacov”][/article] [ad2][/ad2]Odporúčané články
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Už v nasledujúcej letnej sezóne by sa návštevníci Národného olympijského centra plaveckých športov (NOCKE) mohli spúšťať z jeho novej tobagánovej veže. Pre svoje letné osvieženie budú mať na výber 55-metrový turbo alebo pomalší 90-metrový klasický tobogán.