O titul univerzita nechcú prísť, podporia vedecko-výskumnú činnosť
Univerzita veterinárneho lekárstva a farmácie v Košiciach (UVLF) nemôže v budúcom školskom roku prijať nových prvákov do prvého ročníka na študijný program farmácia. Ministerstvo školstva im pozastavilo akreditáciu.
„Dôvodom pozastavenia akreditácie bola nedostatočná vedecko-výskumná činnosť v oblasti farmácie. Akreditačná komisia hodnotila obdobie rokov 2008 – 2013, keď sme s týmto študijným programom len začínali,“ vysvetlila rektorka UVLF Jana Mojžišová. Škole bolo vytknuté aj to, že nemá dostatok tvorivých pracovníkov. Podla Mojžišovej však už univerzita prijala príslušné opatrenia na podporu vedecko-výskumnej činnosti.
„Správu o prijatých opatreniach a ich výsledkov sme poslali na ministerstvo školstva ešte v decembri minulého roku a momentálne čakáme na odpoveď akreditačnej komisie,“ informovala rektorka. Záujemcovia o štúdium na košickej farmácii si prihlášku na tento odbor podať nemôžu.
Študentov, ktorí odbor študujú, sa však pozastavenie akreditácie nedotkne. Ak by UVLF nesplnila podmienky akreditačnej komisie, minister školstva by dal návrh na odňatie titulu univerzita. Rektorka však takúto možnosť nepripúšťa. „UVLF v Košiciach je tradičnou univerzitou so skoro 70-ročnou históriou. Patrí medzi najlepšie veterinárne školy v Európe. Teší sa veľkému záujmu zahraničných študentov. Z toho dôvodu univerzitou jednoznačne bola, je a bude,“ doplnila Mojžišová.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Ustanovuje základný úväzok novej kategórie pedagogických zamestnancov – kandidátov. Cieľom schváleného návrhu je aj vymedziť, že základný úväzok riaditeľa „manažéra“ sa neustanovuje.
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.