Obrňte sa trpezlivosťou, čaká nás ďalšia rekonštrukcia električkových tratí
Rekonštrukcia električkovej trate a chaos v mestskej doprave viac než rok skúšali trpezlivosť Košičanov. Po stavbách IKD (integrovaná koľajová doprava) a MEU (modernizácia električkových uzlov) si však sotva vydýchnu a v júli budúceho roka ich čaká MET (modernizácia električkových tratí). Košičanov však môžeme upokojiť, že nepôjde o stavbu s takým výrazným obmedzením dopravy v meste, ako to bolo od augusta 2014 do septembra 2015.
Podľa údajov zverejnených na informačnom portáli ministerstva životného prostredia je v procese posudzovania dôsledkov na životné prostredie projekt ďalšej modernizácie električkových tratí v Košiciach. Tentoraz by však práce nemali byť nahustené do neúnosne krátkeho času. A čo je azda najpodstatnejšie – nemali by priniesť také drastické dopravné obmedzenia.
Začnú v júli budúceho roka
Z údajov vo zverejnenom zámere vyplýva, že modernizácia by sa mala začať v júli budúceho roka a potrvá až do konca roku 2018.
Celkovo bude zrekonštruovaných takmer 16 kilometrov koľajníc (7,1 kilometra súvislých dvojkoľajných tratí, zvyšok tvoria koľajnice na križovatkách a obratisku). Modernizovať sa v rámci projektu bude aj najväčšia košická kruhová križovatka na Moldavskej ulici a obratisko električiek pri Botanickej záhrade. Celkové náklady sú odhadované na 76 miliónov eur.
Projekt MET je rozdelený na osem samostatných ucelených častí. Zrekonštruovaná by v podstate mala byť trať od budovy košických súdov cez Terasu až po amfiteáter, ďalej od začiatku Zimnej až po obratisko pri Botanickej záhrade a celá Komenského ulica až po obratisko na Havlíčkovej. Súčasťou projektu je aj toľko kritizovaná križovatka VSS, na zlý stav ktorej upozorňujú cestujúci už dlho. Rekonštrukcia každej zo spomínaných častí je naplánovaná na 2 až 3 mesiace.
Podľa zverejneného zámeru je cieľom modernizácie nahradenie zastaraných a opotrebovaných častí električkových tratí novými a progresívnymi prvkami.
Chcú zvýšiť podiel električiek
“Jedná sa predovšetkým o úplnú výmenu električkového zvršku a spodku spolu s odvodnením, modernizáciu svetelnej signalizácie, návrh riadenia výhybiek a príprava prenosu informácií na dispečing DPMK, oznamovacie zariadenia a riadenie, úpravy existujúceho osvetlenia križovatky a nástupíšť, elektrický ohrev výhybiek a elektrické ovládanie výhybiek, úpravy na trakčnom vedení, ukoľajnenie trakčných stožiarov a preložky a výhľadové umiestnenie inžinierskych sietí,” uvádza sa v projekte.
Skvalitnenie električkovej dopravy vrátane zníženia hlučnosti a odstránenia vibrácií by malo prispieť ku konečnému cieľu celého projektu Integrovanej koľajovej dopravy v Košiciach. Tým je také zatraktívnenie električkovej dopravy pre cestujúcich, ktoré by viedlo k zvýšeniu jej podielu v celkových prepravných výkonoch DPMK. Zatiaľ ich na električky pripadá 28 percent.
Samostatné časti stavby MET
- Moldavská ulica od budovy súdov po kruhovú križovatku - Kruhová križovatka na Moldavskej ulici - Trieda SNP od križovatky s Bardejovskou po križovatku s Laboreckou ulicou - Trieda SNP od križovatky s Laboreckou po obratisko pri amfiteátri - Zimná ulica a Boženy Němcovej od križovatky pri Tip Tope po obratisko pri Botanickej záhrade - Obratisko pri Botanickej záhrade - Komenského ulica od Námestia Maratónu mieru po obratisko na Havlíčkovej - Križovatka VSS
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
V katastri obce Roštár, patriacej do Košického kraja v okrese Rožňava, bol zaznamenaný pohyb medveďa. Informácia bola zverejnená na sociálnej sieti, a to prostredníctvom videa, ktoré zachytáva medveďa na ceste.
Mestská časť Košice-Západ hostila nezabudnuteľné podujatie pod názvom Halloween na Terase, ktoré prilákalo mladších aj starších obyvateľov Terasy. Miestom osláv sa stal areál okolo Átrium klubu v Zuzkinom parku, kde sa návštevníci tešili z pestrého programu, pripraveného práve na počesť jedného z najobľúbenejších sviatkov roka.
Mesto Košice je tradične jedným z najvýznamnejších partnerov tejto najväčšej športovej udalosti v Košiciach. Práve mesto sa už celé storočie podieľa nielen organizačne, technicky a personálne, ale aj peňažným a nepeňažným plnením v celkovej výške takmer 150 000 eur.