Obyvatelia Popradskej nesúhlasia s výstavbou tenisového centra
Desiatky obyvateľov žijúcich blízko Popradskej ulice v Košiciach nesúhlasia s výstavbou Národného tenisového centra (NTC) na bývalom futbalovom ihrisku v danej lokalite. Mestu plánujú adresovať výzvu na riešenie ich nespokojnosti. Ako hovoria, zhorší sa napríklad dopravná situácia a zvýši sa hlučnosť či prašnosť.
Projektový manažér Slovenského tenisového zväzu (STZ) Ivan Greguška tvrdí, že projekt lokalitu pozdvihne. Magistrát obavám obyvateľov nerozumie. „Nám nevadí NTC ako také, nemáme nič proti, ale nie na Popradskej ulici, nie v tejto lokalite. Dôsledky výstavby postihnú široké okolie,“ uviedol Ladislav Rovinský zo Základnej organizácie Slovenského zväzu ochrancov prírody a krajiny (ZO SZOPK), ktorý je zároveň poslancom košického krajského zastupiteľstva.
„Za ZO SZOPK som sa zúčastnil výrubového konania, ktoré má predchádzať územnému konaniu. Výrubové konanie skončilo tak, že rozhodnutie bolo síce vydané, ale potom bolo zrušené. My sme nesúhlasili s výrubom zelene v tejto lokalite, čiže ďalej sa pokračovať nemalo. Ide nám o to, aby sa tento projekt stopol a aby sa v budúcnosti hľadalo iné miesto pre NTC, buď v Košiciach alebo nie v Košiciach,“ povedal.
Ako uviedol Greguška, projekt svojimi parametrami spĺňa podmienky na to, aby bol umiestnený na Popradskej ulici. „Musíme počkať na koniec stavebného konania, riešime ešte výrub stromov a súťaž na dodávateľa,“ povedal s tým, že počas územného konania neboli vznesené žiadne pripomienky. Plánovaný termín začatia výstavby, ktorý bol určený na koniec roka, je podľa jeho slov nepravdepodobný.
[ad][/ad]Mesto ich obavám nerozumie
Hovorkyňa mesta Košice Linda Šnajdárová potvrdila, že výrubové konanie je pred ukončením. „Sme presvedčení o tom, že je vo verejnom záujme, aby bola výstavba NTC zrealizovaná. V Košiciach a okolí je mnoho tenisových talentov a navyše, NTC bude slúžiť aj ako multifunkčná športová hala, vhodná pre všetky loptové hry. Nerozumieme obavám z prašnosti ani hlučnosti, pretože centrálny kurt bude umiestnený na opačnej strane areálu ako je zástavba a navyše ju bude od NTC oddeľovať protihluková zelená prírodná stena,“ uviedla.
NTC Košice je spoločný projekt STZ a mesta Košice. Zastavané územie má mať rozlohu 2,4 hektára. Projekt počíta so 180 parkovacími miestami, kapacita NTC má byť 5 000 divákov. S výstavbou sa pôvodne uvažovalo v lokalite Anička. Pre komplikované majetkovo-právne pomery sa od toho upustilo. Jedným z dôvodov výstavby NTC Košice je letný Európsky olympijský festival mládeže EYOF, ktorý sa v Košiciach uskutoční v roku 2021. „Je možné, že dokončenie NTC sa posunie. EYOF 2021 by ale nemal byť ohrozený,“ dodal Greguška s tým, že ak by NTC nevyrástlo, bude sa musieť hľadať náhradné riešenie.
(TASR, JH)
Odporúčané články
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.
Ruská federácia rozmiestnila na hraniciach so Severoatlantickou alianciou 350 až 360-tisíc vojakov, ktorí sú okamžite pripravení na boj. V rozhovore pre nemeckú televíznu stanicu N-TV to uviedol expert na obranu z Kresťanskodemokratickej únie Nemecka Roderich Kiesewetter (CDU). Informuje o tom web Novinky.cz.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.