Odvážne plány s cyklotrasami v Košickom kraji
Konferencia s názvom „KSK – partner v cestovnom ruchu“ sa uskutočnila v Košiciach. Hlavnou témou bola cykloturistika ako produkt cestovného ruchu. Poučiť sa od partnerov z Čiech a Moravy, ktorí predstavili úspešné cykloprojekty, mohli starostovia obcí a primátori miest, správcovia cyklotrás, združenia cestovného ruchu, miestne akčné skupiny, ktoré rozvíjajú cykloturistiku, ale aj podnikatelia v oblasti služieb. Hovorilo sa len o plánoch na kostru cyklotrás v kraji, na ktoré sa budú napájať regionálne a miestne cyklotrasy. „V kraji je veľa individuálnych trás po lesných, poľných cestách. Nie sú zjazdné za každého počasia a nie sú ani prepojené do funkčnej siete. Chýba tiež prepojenie na Košice. My chceme vytvoriť sieť – takú kostru,“ povedala nám krajská cyklokoordinátorka a vedúca referátu cestovného ruchu na Úrade KSK Adriana Šebešová. „Plánujeme celoročne zjazdnú cyklotrasu zo Zemplínskej šíravy do Tokaja po hrádzach. Chceme spraviť cyklotrasu cez hornádsky koridor smerom na tatranské cyklotrasy, dole bude prepojenie z Košíc na Slovenský kras a Banskú Bystricu. Jeden smer bude aj na Tokaj a Slanské vrchy. Začali sme pripravovať trasu EuroVelo 11, ktoré je súčasťou medzinárodnej trasy z gréckych Atén až na sever Nórska, ktorá pôjde cez Košice a Prešov.“ Kedy sa bezpečne dostanú ľudia na bicykli z Košíc do Prešova? „Hotové sú prvé projektové dokumentácie, rozhodnutia, existujú už krátke úseky. Ďalej to záleží od majetkového vysporiadania a finančných zdrojov. Myslím, že to bude trvať ešte šesť – sedem rokov,“ dodala A. Šebešová. EuroVelo je sieť 14 diaľkových cykloturistických trás po celej Európe. Keď sieť v roku 2020 dokončia, bude celková dĺžka trás vyše 70-tisíc kilometrov. V Košickom samosprávnom kraji evidujeme 1382,6 km značených cykloturistických trás. Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
V sobotu 27. apríla sa Košičania budú môcť previezť historickými električkami T1 a T2. Ako informoval Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), táto kyvadlová doprava bude premávať na trase linky číslo 2, teda medzi Havlíčkovou a Staničným námestím.
Finančná situácia je kritická nielen v meste Košice, ale aj v jeho jednotlivých mestských častiach. Dôkazom toho je situácia a napätie, ktoré v MČ Košice – Staré Mesto vyvrcholili utorkovým mimoriadnym rokovaním.
Vláda Slovenskej republiky schválila materiál s názvom „Príprava Výzvy Obnov dom mini v rámci komponentu REPowerEU Plánu obnovy a odolnosti SR“, vďaka čomu sa zlepší kvalita ovzdušia v Banskobystrickom a Košickom kraji.