Oprava Štúrovej mešká
Podľa pôvodnej informácie z magistrátu mali byť v pondelok ukončené práce na Štúrovej ulici a s nimi aj dopravné obmedzenia. Na ceste sa však stále pracuje, kolóny počas dopravných špičiek ničia nervy vodičov.
Košičanom sa nepáči, že cestu začali opravovať v čase, keď dopravu v meste komplikujú iné obmedzenia súvisiace s modernizáciou električkových tratí. Preto netrpezlivo očakávali ukončenie prác na frekventovanej Štúrovej ulici.
Slabá nosnosť
„Pôvodne uvedený dátum spustenia premávky bez obmedzení bol len predpokladaným termínom. Až po odkrytí vrchných vrstiev cesty merania ukázali, že podložie nemá takú únosnosť, akú vyžaduje predpísaná norma. Preto museli cestári najprv spevniť podložie na požadovanú úroveň,“ vysvetľuje hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová. Ďalším dôvodom zdržania prác bolo podľa jej slov počasie posledných dní, cestári museli počkať na „dozretie“ betónovej vrstvy rekonštruovanej vozovky.
Zdržať ich môže dážď
Včera na úsek južnej časti Štúrovej od križovatky s Rastislavovou po križovatku s Južnou triedou nastúpili asfaltéri. „Obrusnú asfaltobetónovú vrstvu ukladajú na ľavý a časť stredného jazdného pruhu. V stredu budú pokračovať v pravom jazdnom pruhu a zvyšnej časti stredného. V prípade dažďa budú práce preložené na nasledujúci deň,“ informovala nás L. Šnajdárová.
Po ukončení asfaltovania bude Štúrova prejazdná bez dopravných obmedzení. Na magistráte predpokladajú, že by to mohlo byť vo štvrtok. Potom na opravenej ceste vyznačia jazdné pruhy.
foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.


