Osádzajú pri rekonštrukcii električkovej trate nekvalitné stĺpy?
Pozorní Košičania si stavbu rekonštrukcie električkovej trate IKD všímajú naozaj detailne. Neujde im nič, čo by stavbárom mohli vytknúť. Ani také stĺpy, ktoré robotníci na celej trati vymieňajú za nové.

“Nové stĺpy verejného osvetlenia, ktoré sa menia v rámci IKD, sú pozinkované. Už by sa nemali natierať žltou a modrou farbou, ako boli tie staré. No keď sa na ne pozriete lepšie, uvidíte, že ich povrchová pozinkovaná úprava je nekvalitná. Na viacerých stĺpoch, alebo ich častiach, je iba základná podkladová farba, prípadne zinok je nerovnomerne nanesený. Ako keby bol postekaný. Nakúpila Dúha tieto stĺpy niekde vo výpredaji ako druhú triedu? Verejnú súťaž na realizáciu IKD predsa vyhrala najnižšou cenou a nie najlepšou kvalitou,” pýta sa čitateľ, ktorý zároveň poslal aj niekoľko fotografií dokumentujúcich jeho zistenie.
Zhotoviteľ stavby, teda konzorcium prešovskej firmy Dúha a poľskej spoločnosti ZUE z Krakova, však tvrdí, že je všetko v poriadku a po odovzdaní investorovi bude všetko, ako má byť. “Stavba je stále v realizácii a nie je ukončená. Postupujeme presne podľa stavebného projektu. Všetky stĺpy ešte prejdú finálnou úpravou,” sprostredkovala nám vyjadrenie vedenia konzorcia tlačová hovorkyňa Natália Raslavská.
Foto: Štefan Čaplovič
Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
Predvianočné obdobie v meste často pripomína nekonečný kolotoč nákupov. Ale stačí sa na chvíľu zastaviť a zistiť, že dôležité veci máme úplne inde než v regáloch obchodov. Hoci sú výklady plné lákavých ponúk, Košičania majú o ideálnom darčeku celkom inú predstavu. Ukazuje sa, že pre väčšinu z nás sú tie najvzácnejšie veci také, ktoré sa pod stromček do baliaceho papiera zabaliť nedajú.