Parkovanie na Sídlisku Ťahanovce sa jedným rozhodnutím zhoršilo
Iba prednedávnom boli umiestnené značky zákaz zastavenia na uliciach Helsinská a Viedenská na Sídlisku Ťahanovce v Košiciach. Áno, boli umiestnené v súlade so zákonom, pretože v neprehľadnej zákrute sa zastavovať nesmie.
Podľa informácií zo sídliska boli tieto značky osadené na základe sťažností jedného občana. Prečo však to doteraz nikomu neprekážalo, že sa na týchto miestach parkuje?

V súlade so zákonom
Osadením dopravných značiek prišli dve ulice na sídlisku minimálne o 20 miest na parkovanie. „Dopravné značenie na Helsinskej a Viedenskej ulici v Košiciach bolo riešené správcom komunikácie, ktorým je v tomto prípade Magistrát mesta Košice,“ uvádza v stanovisku Krajského riaditeľstva policajného zboru v Košiciach jeho hovorkyňa Lenka Ivanová.
Zároveň dodáva, že značky boli osadené na základe požiadaviek správcu komunikácie, ale i požiadaviek mestskej polície, krajského dopravného inšpektorátu, spoločnosti Kosit, ale aj požiadaviek obyvateľov. „V danom prípade ide o úsek cesty, kde začali vodiči parkovať kolmo alebo šikmo na os vozovky, čo výrazne znižovalo rozhľadové pomery na obojsmernej komunikácií.“
Dalo sa aj inak
Hovorkyňa v tejto súvislosti tiež uviedla, že podľa cestného zákona za organizáciu dopravy v meste zodpovedá mesto Košice a jeho mestská časť. Podobné stanovisko sme dostali aj od starostu mestskej časti Sídlisko Ťahanovce Cyrila Betuša.
Z redakcie KOŠICE:DNES sme sa išli pozrieť na spomínané ulice. Doobedu na mieste označenom zákazom stáli autá tak, akoby tam značky neboli. Viacerí obyvatelia ale konštatovali, že určite by lepším riešením bolo zjednosmernenie obidvoch ulíc alebo časové obmedzenie zákazu.
[ad][/ad]Chýba systémové riešenie
Osadzovaním zákazových značiek či stĺpikovaním, ako to je na Juhoslovanskej ulici, sa situácia s parkovaním čoraz viac zhoršuje. Starosta k tomu poznamenáva, že je to v dôsledku ničím neregulovanej možnosti obstarávania motorových vozidiel. „Je už úplne bežné, že v rodinách vlastnia obyvatelia v jednom byte aj 3 osobné vozidlá a trend neustále hrozivo narastá. Pričom všetci majitelia vozidiel chcú parkovať pod vlastnými obytnými domami hlavne zadarmo a je im úplne jedno kde, chodníky, zeleň, školské dvory.“
Takýto stav, podľa jeho názoru, žiadna mestská časť už nezvláda, pretože je bez príslušných kompetencií, finančných zdrojov a komplexného systémového riešenia v štáte a aj v našom meste. „Je už dlhodobo absolútna absencia záchytných strážených veľkokapacitných parkovísk, parkovacích domov a podobne,“ povedal starosta Cyril Betuš.
Čo bude ďalej?
Aj polície aj mestskej časti sme sa ešte pýtali, kde by odporúčali obyvateľom parkovať svoje motorové vozidlá, či sa nedal vzniknutý problém riešiť zjednosmernením či časovým obmedzením zákazu a či sa pripravuje nejaké dopravno-inžinierske riešenie parkovania na Sídlisku Ťahanovce. Odpovedí sme sa však zo žiadnej strany nedočkali. Polícia iba uviedla, že obyvatelia musia parkovať podľa platných zákonov.
Odporúčané články
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.
Už od pondelka 24. novembra prebiehajú v Abú Zabí majstrovstvá sveta v kickboxe dospelých pod hlavičkou známej organizácie WAKO. Za Slovensko bojovali aj dve ženy, jedna z nich je členkou našej redakcie.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.