Pavel Titl: Je toho viac, čo mi tam chýba
Magistrát už oboznámil Košičanov s hlavnými zmenami parkovacieho nariadenia, ktoré chystá na decembrové zastupiteľstvo. Včera sme priniesli názory aktivistov a poslancov na pripravované zmeny, dnes prinášame pohľad dopravného experta Pavla Titla.
Magistrát avizoval napríklad možnosť získania rezidentských kariet pre nájomníkov, zníženie ceny prvej rezidentskej karty na 20 eur, alebo možnosť parkovania návštevníkov na rezidentských miestach počas dňa.
Rovnaké otázky ako aktivistom a poslancom sme položili aj P. Titlovi. Zaujímalo nás, či si myslí, že pripravované zmeny sú dostatočnou reakciou mesta na výhrady zo strany verejnosti, čo mu v doterajších zmenách chýba a či je šťastným riešením, že primátor Raši nepodporí ani vytvorenie spoločného podniku mesta a firmy EEI.
Chaos a vážne chyby
„Nedá sa jednoznačne povedať, či navrhované zmeny sú dostatočné. Hlavným dôvodom je, že VZN bolo pripravené na nereálnych a asi neexistujúcich dopravno-inžinierskych podkladoch, najmä čo sa týka stanovenia počtu rezidentských státí v jednotlivých zónach. To vygenerovalo po spustení predaja rezidentských kariet značné problémy. Mesto si malo najprv spracovať reálne podklady a začať s preznačovaním existujúcich parkovacích státí už v roku 2015 s dostatočným predstihom.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Európska únia pripravuje 20. balík sankcií proti Rusku, ktorý má byť hotový „do mesiaca“. Ako referuje spravodajský web Kyiv Independent, povedal to v nedeľu ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.
Už aj metropola východu má schválený rozpočet na budúci rok. Mestské zastupiteľstvo ho na svojom dnešnom rokovaní schválilo jednomyseľne hlasmi všetkých 36 prítomných poslancov. Košice budú hospodáriť s celkovými príjmami vo výške 437,5 milióna eur, celkové výdavky by mali byť vo výške 435,5 milióna eur.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


