Plány mesta so Slaneckou cestou
Každodenné cestovanie najmä obyvateľov košického Sídliska nad jazerom je pre motoristov v súčasnosti traumatickým zážitkom. To by však v dohľadnom čase mohlo už byť minulosťou.
Slanecká cesta patrí dlhodobo medzi najvyťaženejšie komunikácie v Košiciach. Mesto však už pripravuje jej modernizáciu. V programe najbližšieho zastupiteľstva sú v súvislosti s vynovením Slaneckej tri žiadosti o nenávratné finančné príspevky. Prvým z projektov, na realizáciu ktorých počíta mesto ako investor s peniazmi z eurofondov, je samotná rekonštrukcia a modernizácie cesty.
„V dôsledku narastajúcej intenzity dopravy je komunikácia na Slaneckej nevyhovujúca kapacitne a z hľadiska kvality jazdy ani technicky. To má vplyv na dopravnú nehodovosť, bezpečnosť a plynulosť premávky,“ uvádza sa v dôvodovej správe určenej poslancom. V nej sa zdôrazňuje aj nevhodnosť komunikácie pre chodcov a absencia cyklochodníkov.
[ad][/ad]Štvorprúdovka
Podľa projektu sa má Slanecká rozšíriť na štvorpruhovú komunikáciu so stredným deliacim pásom s novou konštrukciou vozovky a odvodnením. Zmodernizovať má sedem križovatiek, kde bude svetelná signalizácia. Bez nej ostane len jedna križovatka (s Meteorovou ulicou), na všetkých však budú riešené priechody pre peších a cyklistov s bezbariérovou úpravou a osvetlením. Vynoviť sa má aj most cez Myslavský potok a osvetlenie po celej dĺžke ulice.
„Celkové oprávnené výdavky na projekt predstavujú 17,7 milióna eur, z toho spolufinancovanie mesta je vo výške minimálne piatich percent, teda 885-tisíc eur,“ konštatuje sa v správe.

Dočkajú sa aj cestujúci autobusmi
Vynovené by mali byť aj autobusové zastávky MHD na Slaneckej ulici. V súčasnosti sa tu nachádza päť obojstranných autobusových zastávok, z ktorých ani jedna nespĺňa požiadavky bezbariérového prístupu.
Projekt počíta s vynovením cesty na Važeckej ulici s odvodnením a vybudovaním autobusovej zastávky pre prímestskú dopravu v smere na Slanec. Rekonštruované a vo viacerých prípadoch aj posunuté budú všetky zastávky MHD, ktoré prebudujú na obojstranné s bezbariérovým obrubníkom, prístreškom pre cestujúcich, automatom na cestovné lístky a bezbariérovým prístupom s prvkami pre nevidiacich. Na každej zastávke pribudne elektronická tabuľa s informáciami o odchodoch jednotlivých spojov v online režime vrátane ich prípadných meškaní.
Celkové oprávnené výdavky na tento projekt predstavujú 1,45 milióna eur, z toho spolufinancovanie mesta má byť vo výške 72 500 eur.
Zámerom vedenia mesta je v rámci modernizácie Slaneckej cesty zlepšiť aj situáciu cyklistov. Po celej jej dĺžke totiž v súčasnosti neexistuje bezpečná komunikácia pre ľudí využívajúcich na dopravu ekologické bicykle.
Podľa projektu sa má pri rekonštrukcii Slaneckej cesty vybudovať cyklistická komunikácia v pridruženom dopravnom priestore po pravej strane v smere na Slanec. Od cesty bude oddelená deliacim pásom vedľa navrhovaného pásu pre peších. Cez Myslavský potok má byť vybudovaná nová lávka pre peších a cyklistov. Investícia sa vyšplhá na sumu 460-tisíc eur, z toho spoluúčasť mesta predstavuje 32-tisíc eur.
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Až 20 stredných odborných škôl z celého Slovenska a viac ako 40 súťažiacich sa zapojilo do Majstrovstiev Slovenska Body Art 2025, ktoré sa konalo 7. – 8. novembra 2025 v priestoroch Clarion Congress Hotela v Bratislave. Súťaž patrí medzi najvýraznejšie podujatia pre žiakov stredných odborných škôl v oblasti vizáže, hairstylingu a bodypaintingu.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.


