Počas 72-hodinového protestu vyzbierali vyše 30-tisíc podpisov proti zákonu o interrupciách
Mimoparlamentné politické hnutie Progresívne Slovensko (PS) vyzbieralo počas 72-hodinového protestu 33-tisíc podpisov proti zákonu poslankyne Národnej rady SR Anny Záborskej (klub OĽaNO) o interrupciách a ich sprísnení. Oznámila to na tlačovej besede predsedníčka hnutia Irena Bihariová po ukončení protestu.
Ako doplnil v tlačovej správe riaditeľ komunikačného oddelenia Progresívneho Slovenska Radovan Choleva, petíciu je možné naďalej podporiť na webstránke s názvom Toto vám neprejde.
„Navrhovaných 72 hodín je presne o 72 hodín viac ako žena, ktorá sa rozhodla pre interrupciu, potrebuje. Ženy sú svojprávne osoby. Nepotrebujú takúto kvázi pomoc, potrebujú rovný prístup a bezpečné prostredie doma, v práci či v hromadnej doprave,“ podotkla členka hnutia Simona Petrík. Doplnila, že ženy potrebujú zdravotníctvo, ktoré z pôrodu neurobí traumu a ktoré sa postará o ich blízkych. Tiež by mali mať dostupnú antikoncepciu či menštruačné potreby.
Hnutie spustilo protest v utorok 19. októbra. Protestnú akciu postupne podporilo viacero osobností z oblasti kultúry a rôzni influenceri.
Zdroj: (SITA, kh;adz)
Odporúčané články
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od spustenia leteckej linky medzi Košicami a Bratislavou po ohlásenie kandidatúry Ladislava Lörinca na prímátora. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Podľa medializovaných informácií stavba apartmánov pre seniorov na Belanskej ulici v Košiciach sa po piatich mesiacoch opäť rozbehla. Dôvodom prerušenia nebola zima, ale 152 ľudských kostier, ktoré archeológovia vytiahli z ílovitého podložia na rozhraní mestských častí Staré Mesto a Západ.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).

