Počet žiakov na dištančnom vzdelávaní klesol
V súčasnosti sa na školách prezenčne vzdeláva 84,6 percenta a dištančne 15,4 percenta žiakov. Počas dnešného rokovania vlády o tom informoval minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS) s tým, že dáta im odovzdalo viac ako 90 percent škôl.
Šéf rezortu školstva predpokladá, že krivka žiakov v dištančnom vzdelávaní bude kontinuálne buď stagnovať, alebo klesať. Zároveň podotkol, že tento trend môže odzrkadľovať aj zavedenie päťdňovej karantény. Štátna tajomníčka ministerstva školstva Svetlana Síthová na minulom rokovaní vlády 26. januára uviedla, že v školách sa prezenčne vzdelávalo 78,8 percenta žiakov a 21,2 percenta sa učilo dištančne.
Minulý týždeň ministerstvo školstva evidovalo dve tretiny škôl, ktoré nemali žiadnu triedu v karanténe. Tiež sa vykonal rekordný počet domácich Ag samotestov, a to viac ako 617-tisíc, pričom pozitivita bola na úrovni 2,9 percenta. Aktívne ochorenie COVID-19 evidujú u 5,1 percenta zamestnancov škôl a 2,7 percenta žiakov.
Zdroj: (SITA, adz;DSe)
Odporúčané články
Košice si v nedeľu 17. novembra pripomenuli 35. výročie Nežnej revolúcie, ktorá patrí medzi kľúčové historické udalosti Československa. Nenásilný odpor ľudí v novembri 1989 priniesol zmenu, ktorá ukončila obdobie totalitného režimu a nastolila demokratické princípy, slobodu a práva pre všetkých občanov.
V piatok 15. novembra sa centrum Košíc zaplnilo dobrosrdečnými ľuďmi, ktorí prišli podporiť dobročinnú akciu inšpirovanú odkazom svätej Alžbety Uhorskej. Táto šľachetná žena, známa svojou neúnavnou pomocou chudobným, opusteným a chorým, sa už päť rokov teší titulu patrónky mesta Košice. Celá akcia sa niesla v znamení charity a solidarity.
Slovenské pamiatky a ikonické budovy v stredu 20. novembra nasvietia namodro. Pripoja sa tak k iniciatíve UNICEF pri príležitosti osláv Svetového dňa detí. Ako informuje Michal Biznár z UNICEF, cieľom iniciatívy, ku ktorej sa slovenské pamiatky a budovy pripoja po druhýkrát, je pripomenúť záväzok chrániť práva každého dieťaťa.