Podľa mesta Košice električky v zrekonštruovaných úsekoch zatiaľ jazdiť nemôžu
Kolaudačné rozhodnutie pre posledný modernizovaný úsek električkových tratí je už vydané. Dopravcovia čakajú len na to, aby nadobudlo právoplatnosť.
Košický samosprávny kraj, ako špeciálny stavebný úrad pre stavbu mestských dráh, vydal v piatok po stredajšom ústnom konaní kolaudačné rozhodnutie pre zmodernizovanú časť trate od budovy súdov na Štúrovej po kruhovú križovatku na Moldavskej.
[ad][/ad]Rozhodnutie však zatiaľ nie je právoplatné. Podľa informácií z magistrátu sa právoplatným stane hneď po jeho doručení všetkým účastníkom kolaudačného konania.
Ako vedenie radnice viackrát ubezpečovalo, mesto ako investor urobí všetko pre to, aby sa vrátili električky na Štúrovu a Moldavskú čo najskôr. „Sme veľmi radi, že spoločnosť Eurovia dodržala zmluvný termín odovzdania stavby a včas pripravila potrebné podklady pre kolaudáciu. Oceňujeme aj konštruktívny prístup špeciálneho stavebného úradu. Už niekoľko dní prebiehajú v dopravnom podniku prípravné práce na obnovenie električkovej dopravy. Obnovíme ju ihneď, ako bude kolaudačné rozhodnutie právoplatné,“ informuje námestník primátora Martin Petruško.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.
Metropola východu privíta okrem konferencie aj sprievodné podujatie Noc podnikavosti. Podujatia v sebe spoja nápady, odvahu a mladú energiu. Hlava štátu nad týmito podujatiami prevzala záštitu. Rezort školstva ich organizuje na pôde Technickej univerzity v Košiciach a jej Univerzitného vedeckého parku Technicom.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).


