Pokazená dovolenka
Meškania charterových letov najmä v letných mesiacoch nie sú ničím výnimočným. Súvisia s preplneným vzdušným priestorom, ale niekedy i s technickou poruchou lietadiel. Cestujúci sú na podobné situácie väčšinou zvyknutí, no niekoľkohodinové meškanie, ktoré zapríčiní stratu minimálne jedného dňa z dovolenky, už nie sú ochotní tolerovať.
Naša čitateľka nám opísala situáciu, ktorá sa stala v pondelok 29. júla pri odlete z tureckej Antalye do Košíc.
Prasknuté sklo
„Plánovaný odlet o 16.05 hod. sa odložil kvôli technickej poruche, a to prasknutému čelnému sklu lietadla. K jeho výmene je, samozrejme, potrebný určitý čas. Sklo na tento typ stroja nebol k dispozícii, a tak sa muselo čakať na jeho prepravu z Istanbulu. Bolo jasné, že dovoz a výmena skla nebude otázkou pár minút,“ povedala nám Ivana Macková, ktorá bola v Turecku s cestovnou kanceláriou Hydrotour.
[ad][/ad]Neplánovane štrapácia
K odletu napokon došlo v utorok o štvrtej hodine ráno, teda po 12 hodinách čakania. Stroj patril leteckej spoločnosti SmartWings. „Je absolútne zarážajúce a nepochopiteľné, ako si toto niekto môže dovoliť. Technickej poruche sa zabrániť nedá, tomu rozumiem. Posielať však ľudí hore-dolu s deťmi na pleciach a ťažkými kuframi v rukách po letisku, potom do hotela a späť, a pritom im nepodať žiadnu relevantnú informáciu, čo sa vlastne deje, je viac než zarážajúce,“ dodala Macková.
O vysvetlenie celej situácie sme požiadali cestovnú kanceláriu Hydrotour, u ktorej si naša čitateľka objednala zájazd. Na naše otázky však ani po viacerých urgenciách neodpovedala.
[ad2][/ad2]Dôverné informácie
Cestujúci v určitých prípadoch majú nárok na finančnú kompenzáciu, pri dvanásťhodinovom meškaní i niekoľko stoviek eur. Zaujímalo nás, koľko charterových letov z a do Košíc meškalo v mesiaci júl.
„Informácie o meškaniach a ich dôvodoch evidujeme, ak nám letecký prepravca uvedené informácie poskytne. Sú to dôverné interné informácie medzi letiskom a leteckým prepravcom, teda nie sú zverejňované v rámci štatistík,“ povedala Daniela Kovalčíková, HR manager košického letiska.
„V prípade individuálnych požiadaviek od cestujúcich vystavujeme potvrdenia o meškaní, a to za účelom uplatňovania ich nárokov u poisťovní,“ dodala Kovalčíková.

Poistenie si väčšina z nás zaplatí na presne vymedzený čas, ktorým je dátum odletu do dovolenkovej destinácie a prílet domov. V prípade, že sa kvôli omeškanému letu zdržíte v zahraničí dlhšie a príde k poistnej udalosti, môže nastať problém. Oslovili sme aj poisťovne s otázkou, čo robiť v prípade hospitalizácie, alebo úrazu po čase poistenia, keďže k predĺženiu pobytu v zahraničí nedošlo našou vinou.
„V prípade, ak sa poistený nemôže kvôli zmene plánovaného odchodu hromadného dopravného prostriedku zo zahraničia vrátiť do vlasti v pôvodne predpokladanom termíne, poistná doba sa automaticky predlžuje. Poistenie tak končí uplynutím 5. dňa po dojednanom konci poistenia,“ uviedol Branislav Klačan, operátor zákazníckeho centra jednej z komerčných poisťovní.
Prvým krokom pri plánovaní dovolenky by tak malo byť podrobné preštudovanie podmienok zájazdu. No a v neposlednom rade opýtať sa i na situáciu, ako riešiť poistnú udalosť, keď sa vám pobyt v zahraničí neplánovane predĺži.
[ad3][/ad3]
Odporúčané články
Už od pondelka 24. novembra prebiehajú v Abú Zabí majstrovstvá sveta v kickboxe dospelých pod hlavičkou známej organizácie WAKO. Za Slovensko bojovali aj dve ženy, jedna z nich je členkou našej redakcie.
Takmer päťhodinové rokovania medzi USA a Ruskom o ukončení vojny na Ukrajine nepriniesli v utorok žiadny prelom, keďže Kremeľ uviedol, že v kľúčovej otázke územia sa zatiaľ „nedosiahol žiadny kompromis“.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.