Polícia upozorňuje na nový druh softvérovej kriminality
Okresná polícia Bratislava II eviduje za krátky čas štyri prípady nového modelu podvodného konania páchaného v rámci softvérovej kriminality.
Upozornila na to hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave Veronika Martiniaková.
„Na mobilný telefón sa vám ozve neznámy hlas osoby, ktorá s vami komunikuje po anglicky, pričom tvrdí, že je zamestnankyňa IT spoločnosti. Následne vás oboznámi so skutočnosťou, že zabezpečenie systému vášho notebooku bolo prekonané hekerom,“ spresnila s tým, že osoba ponúkne pomoc v podobe diagnostiky notebooku.
[ad][/ad]Potrebné je zakúpenie licencie v deklarovanej sume päť eur a poskytnutie vzdialeného prístupu do notebooku.
„Ďalším krokom je on-line vyplnenie uvedenej licencie, kde uvádzate osobné údaje vrátane uvedenia trvalého bydliska, e-mailovej adresy, čísla bankovej karty a fotografie občianskeho preukazu na overenie,“ uviedla polícia.
Ďalej podotkla, že spravidla z bankového účtu obete odíde oveľa vyššia suma ako avizovaných päť eur.
„V týchto prípadoch bolo začaté trestné stíhanie vo veci trestného činu neoprávnenej výroby a používania platobného prostriedku, elektronických peňazí alebo inej platobnej karty,“ dodali policajti.
V prípade preukázania viny hrozí páchateľom za uvedené konanie trest odňatia slobody na jeden až päť rokov.
[ad2][/ad2](TASR)
Odporúčané články
Za prekládku vedenia vysokého napätia na Slaneckej ceste zaplatí mesto Košice temer 1,1 milióna eur. Vyplýva to zo zmluvy, ktorú samospráva uzavrela so zhotoviteľom, ktorým je spoločnosť PROENERGS s.r.o. sídliaca v Prešove. Prekládku vedenia VVN 2 x 110 kV by mal podľa zmluvy zhotoviteľ zrealizovať do ôsmich mesiacov.
Európska noc vedy, najväčší vedecký festival na Slovensku, tento rok opäť zavíta do Košíc.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) upozorňuje cestujúcich, že v nasledujúcich dňoch môže dôjsť k zdržaniam v železničnej doprave v dôsledku očakávaného nepriaznivého počasia na slovenskom území i v okolitých krajinách. Na niektorých úsekoch tratí môžu extrémne zrážky a vietor spôsobiť poškodenie železničnej infraštruktúry, napríklad pádom stromov do koľajiska, strhnutím trakčného vedenia alebo podmytím tratí.