Poškodené chodníky dvíhajú Košičanom tlak
Čitateľ denníka KOŠICE:DNES Dušan upriamil našu pozornosť na chodníky pri električkových zastávkach a obratisku neďaleko amfiteátra.
„Cez obidva súbežné chodníky smerom k obom električkovým zastávkam sa ťahajú veľké diery. Sú tam už dlhé týždne, možno už od rekonštrukcie električkovej trate, a nikto s tým nič nerobí. Ďalšia diera je na dlažbe na zastávke. Vznikla asi pri dodatočnom ťahaní káblov k stĺpu zastávky. Čudujem sa, že sa tam doteraz nejaký človek nedolámal, aspoň o tom neviem. Denne totiž prejdú po spomínaných chodníkoch k električkám stovky ľudí,“ napísal nám Dušan.

Jama aj na parkovisku
Priamo na mieste sme zistili, že spomínané chodníky pretínajú diery, ktoré vznikli zrejme pri oprave, alebo prekladaní inžinierskych sietí. Okrem nich sme na parkovisku uprostred obratiska našli ďalšiu veľkú jamu. Na problém sme upozornili magistrát mesta. Zaujímalo nás, či diery na chodníkoch zostali po modernizácii električkových tratí a kedy budú chodníky a zastávka opravené. „Mesto Košice už o spomínaných nedostatkoch vie a reklamovalo ich.
V priebehu tohto týždňa budú odstránené,“ informoval nás šéf komunikačného referátu košického magistrátu Jozef Marko. Podľa jeho slov však nevznikli pri modernizácii električkových tratí. V priebehu včerajška sme už dieru na zastávke našli ako-tak opravenú, chodníky však stále ostali v nezmenenom stave.
[ad][/ad]Odporúčané články
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.

