Poslanca M. Ihnáta už do mestského podniku nepustia
Mestský poslanec Miloš Ihnát (nezávislý) dostal podľa očakávania výpoveď od Bytového podniku mesta Košice (BPMK), v ktorom bol zamestnaný od roku 2011. Naposledy ako vedúci referent prevádzky bytov a nebytových priestorov.
“Ráno som pracoval na Luníku IX a Demeteri. Nechali ma ešte naobedovať a potom si ma vedenie zavolalo. Čakali, že budem robiť cirkus, ale ja mám dobrý tréning z U. S. Steelu,” opísal svoj posledný deň v práci. Naráža na svojho predchádzajúceho zamestnávateľa, s ktorým sa roky súdil o spoluautorstvo k vynálezu zastrešenia vagónov aj neplatnosť výpovede. Spory vyhral a dohodol sa na vysokom odškodnom.
Výpoveď v BPMK si prebral za prítomnosti konateľa Róberta Ujpála a dvoch riaditeľov podniku. Oznámili mu, že sa má hneď zbaliť, lebo do konca výpovednej doby má platené voľno a potom nariadenú dovolenku.
Podľa Ihnáta to zdôvodnili aj tým, že môže ovplyvňovať ostatných zamestnancov. Následne ho vedúca personálneho vyprevadila z areálu.
Ihnát vo februári podal na BPMK žalobu, v ktorej tvrdí, že ho po odchode zo strany Smer v práci začali šikanovať. O mesiac neskôr spolu s ďalšími poslancami poslal podnet hlavnej kontrolórke, aby preverila stavebné práce vykonávané mestským podnikom na nehnuteľnostiach troch jeho funkcionárov. “Teraz sa budem venovať kontrole nakladania s majetkom ešte hlbšie,” vraví.
BPMK vo výpovedi tvrdí, že Ihnát opakovane porušoval pracovnú disciplínu, a to aj tak, že sa “vyhrážal z pozície mestského poslanca” alebo sa neúctivo vyjadroval o technickom riaditeľovi Martinovi Paškovi.
Foto: rok
Odporúčané články
Prvenstvo medzi vianočnými piesňami patrí nielen u nás Tichej noci. Jej text pochádza z rakúskeho Lungau, kde ho v roku 1816 zložil duchovný Mariánskej fary Joseph Mohr.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.