Poslanci za SaS navrhujú daňovo motivovať zamestnávateľov k vytváraniu podnikových materských škôl
Od polovice marca budúceho roka by sa mohol rozšíriť okruh zákonom uznateľných daňových výdavkov o výdavky vynaložené na prevádzku vlastných materských škôl a zariadení starostlivosti o deti do troch rokov veku dieťaťa. Vyplýva to z návrhu novely zákona o dani z príjmov, ktorý poslanci Národnej rady SR za stranu Sloboda a Solidarita (SaS) predložili do parlamentu.

V súčasnosti, keď podnikom chýbajú pracovné sily, je podľa liberálov ťažké začleniť matky malých detí do pracovného procesu, pretože tieto matky majú problém umiestniť svoje deti do materských škôl a zariadení starostlivosti o deti do troch rokov veku dieťaťa. Štát podľa nich nemá k dispozícií veľa rýchlo realizovateľných možností riešenia tohto stavu.
„Jedným zo spôsobov, ako by však zamestnávatelia mohli byť štátom motivovaní sami z vlastných súkromných zdrojov vytvárať podnikové materské školy a jasle, sú daňové nástroje,” uviedli poslanci za SaS. Keďže v súčasnosti podnikové materské školy a jasle nemáme, resp. je ich iba zanedbateľné minimum, vplyvy na verejné financie podľa nich síce budú, ale budú minimálne.
Zdroj: (SITA, qq, su)
Odporúčané články

V sobotu 21. júna 2025 krátko po 14:30 hod. zasahovali košickí hasiči pri požiari osobného auta na Berlínskej ulici. Na miesto boli vyslaní štyria príslušníci Hasičského a záchranného zboru s jedným kusom hasičskej techniky.

Jedna z najvýznamnejších investícií do cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku sa blíži k dokončeniu. Obchvat Košíc, konkrétne druhú etapu úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, plánuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS) motoristom odovzdať do užívania ešte v tomto roku. S aktuálnou fázou výstavby však súvisia aj dočasné dopravné obmedzenia, ktoré sa dotknú najmä cesty R4 pri križovatke Kechnec.

Mesto Košice pripravuje rekonštrukciu viac než trojkilometrového úseku električkovej trate v mestskej časti Nad jazerom. Investícia vo výške takmer 65 miliónov eur má vyriešiť dlhodobé technické problémy, ktoré viedli k zníženiu rýchlosti električiek na viacerých miestach až na 20 km/h a hrozbe odstavenia trate pre jej nevyhovujúci stav.