Poslanec Michal Djordjevič chce zmeniť VZN o parkovaní, plánuje to aj mesto
Poslanec mestského zastupiteľstva Michal Djordjevič chce už na najbližšom rokovaní opäť otvoriť parkovacie všeobecne záväzné nariadenie.
„Ľudia dnes nevedia, čo majú robiť, či si majú kupovať nové rezidentské karty, komu a ako majú platiť na závorových alebo platených parkoviskách. V podstate sa vytvoril paralelný parkovací systém, keď si reálne nárokujú vyberanie parkovného aj mesto aj súkromná firma,“ tvrdí M. Djordjevič.
Podstatnou zmenou, ktorú navrhuje, je akceptovanie rezidentských kariet vydaných súkromnou firmou do konca minulého roka. Mesto ich má uznávať po celú dobu platnosti. Pri rezidentských kartách navrhuje aj zníženie jej ceny. Prvá má rezidenta stáť dve eurá (teraz 20 eur), druhá 50 (teraz 70) a tretia 100 eur (teraz 150).
Poslanec navrhuje aj zníženie ceny parkovného na platených parkoviskách. V najužšom centre, teda v 1. tarifnom pásme, majú lístky podľa neho stáť 1,20 eur na hodinu, v druhom jedno euro, v treťom 0,25 eur.
[ad2][/ad2] Foto: Veronika JanuškováOdporúčané články
Košickí hasiči v stredu zasahovali pri dopravnej nehode na Prešovskej ceste, pri ktorej bolo účastné aj vozidlo prevážajúce škôlkarské deti. Podľa informácií Hasičského a záchranného zboru sa pri incidente zranili štyri deti a jedna dospelá osoba.
Koncom novembra zverejnil magistrát na svojej sociálnej sieti informáciu o celoslovenskom ocenení, ktoré dostalo dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ za úpravu zanedbaného parku nad sladovňou. Boli sme sa preto pozrieť na historický evanjelický cintorín na Žriedlovej ulici za Starou sladovňou aj my.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.


