Potulky mestom – Detská železnička a Čermeľ
Jediná zachovaná železnička tohto typu v Československu. Najstaršia funkčná parná lokomotíva na Slovensku. Kde stál povesťou opradený Papierový mlyn? Kde dostať najlacnejšie vianočné stromčeky? Čo zostalo z Areálu zdravia? Skokanský mostík, chlórovňa vody… Prečo sa košický štadión volá Lokomotíva? Všetko sa dozviete dnes a počas víkendu v rámci premiérovej témy Potuliek mestom Košice – Detská železnička a Čermeľ. Sprevádzať vás budú Milan Kolcun a Zoltán Balassa.
Začiatok každej potulky je výnimočne priamo na stanici Detskej železničky (zastávka autobusu č. 14 – Čermeľ). Doplatok za jazdu železničkou je 1 euro. Hneď po potulke možnosť bezplatného zvezenia sa vláčikom naspäť do Čermeľa. Viac informácií nájdete na www.potulka.sk.
[ad][/ad](MK)
Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Učinili tak na mimoriadnom rokovaní v piatok popoludní. Na základe schválenej dohody zaniknú všetky doterajšie vzájomné sporné i nesporné nároky medzi samosprávou a spoločnosťou, ktoré sa týkajú užívania priľahlého areálu pri Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE, predtým Mestská krytá plaváreň Košice).
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.