Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislatívy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačidlo “odhlásiť sa z newslettra” v každom e-maile.
Práce na rekonštrukcii električkovej trate sa dostávajú do finálnej fázy
Práce na rekonštrukcii električkovej trate (IKD) v centre Košíc sa dva mesiace pred konečným termínom odovzdania dostávajú do finálnej fázy.
Práce na rekonštrukcii električkovej trate (IKD) v centre Košíc sa dva mesiace pred konečným termínom odovzdania dostávajú do finálnej fázy. Podľa Miroslava Remetu, majiteľa firmy Dúha, ktorá je spolu s poľskou spoločnosťou ZUE zhotoviteľom stavby, im však pribudla výstavba ďalšej cesty, ktorá nebola pôvodne v projekte – na Hviezdoslavovej ulici.
Hovorí o úseku od Námestia Maratónu mieru po staromestskú radnicu. Podložie cesty sa ukázalo v takom stave, že bolo nutné rekonštruovať aj cestu, nielen koľajnice. “Rozhodnutie zo strany mesta prišlo po tom, keď sa odkrylo podložie cesty a zistilo sa, že bola urobená vlastne na blate. Napriek tomu robíme všetko pre to, aby mohla byť Hviezdoslavova ulica sprejazdnená v smere na ulicu Československej armády čo najskôr, ešte v priebehu augusta,” tvrdí M. Remeta.
Dokončovacie práce
Pracovníci konzorcia Dúha – ZUE už dokončili stavebné práce na Námestí Maratónu mieru, Staničnom námestí, Sennom trhu a na križovatkách, ktoré boli dodatočne uzavreté. Išlo o prekladanie inžinierskych sietí, vodovodov, plynovodov, či o práce na železničnom spodku a zvršku.
“Takmer 70 percent stavby, teda 2,5 kilometra z troch kilometrov, je už na 80 percent hotová. Na uliciach Štúrova, Kuzmányho a Hviezdoslavova sa realizujú dokončovacie práce na oddeľovacích pruhoch, nástupných obrubníkoch, verejnom osvetlení, kladení dlažieb a dokončuje sa zatrávnenie alebo asfaltovanie,” konštatuje šéf Dúhy.
Sľubuje dodržanie termínu
V priebehu júla boli sprejazdnené ulice Štúrova a Kuzmányho. “Skutočnosť, že existujú určité obmedzenia na týchto úsekoch, je záležitosťou organizácie dopravy, ktorú schvaľuje dopravný inšpektorát vzhľadom na bezpečnosť premávky. Z nášho pohľadu prekážky v doprave nie sú. V súčasnosti dokončujeme križovatku Poštová – Kuzmányho, aby bola plne prejazdná od pondelka, a križovatku Štúrova – Kuzmányho. Tá bude plne prejazdná od 9. augusta. Stále je to však stavba v realizácii. Aj s opravami prípadných nedostatkov, ktorým sa žiadna stavba nevyhne, bude hotová a odovzdaná 28. septembra,” sľubuje Remeta.
Najmenej 20 rokov
Ako zdôraznil majiteľ Dúhy, väčšina stavby je pod povrchom, koľajnice sú len to, čo je vidieť. Vyzdvihol najmä unikátny kábelovod, ktorý bude viesť po celej trati. Aj podpredseda predstavenstva spoločnosti ZUE Marcin Wisniewski potvrdzuje, že vzhľadom na rozsah je rekonštrukcia IKD ojedinelý projekt.
“Spomínaný kábelovod bude nesporným prínosom pre mesto,” hovorí Wisniewski. Podľa jeho slov by mali koľajnice bez problémov vydržať najmenej 20 rokov.
Poslancov na tlačovku Dúhy nevpustili
Na štvrtkovej tlačovej besede informovali majiteľ Dúhy Miroslav Remeta, jej riaditeľ František Mrava a podpredseda predstavenstva poľskej firmy ZUE Marcin Wisniewski novinárov o postupe stavby rekonštrukcie električkovej trate. Potom sa mali presunúť na magistrát Košíc, aby na stretnutí za zatvorenými dverami zasadačky odpovedali na otázky mestských poslancov.
Napriek tomu na tlačovku prišli aj dvaja mestskí poslanci - Jaroslav Polaček (nezávislý) a Miroslav Špak z pravicového klubu. Obaja patria do skupiny 11 nezávislých a pravicových poslancov, ktorá žiadala, aby zhotoviteľ vysvetľoval na mimoriadne zvolanom zastupiteľstve, kde by mali prístup médiá a verejnosť. Primátor Richard Raši ho však nezvolal.
Polačeka a Špaka však na tlačovku nevpustili. “Nemám záujem o to, aby som sa dostal do politickej prestrelky medzi vedením mesta a opozíciou. Ja som tu na to, aby som riešil stavbu a nie politický boj. Poslancom, ktorí prídu, zodpoviem všetky otázky, ktoré sa budú týkať stavby, či už technické, alebo finančné,” zdôvodnil Miroslav Remeta.
“Presne to som čakal a neprekvapilo ma to. Na stretnutie za zatvorenými dverami, o ktorom neviem, kto tam bude, určite neprídem. Predpokladám, že ani moji kolegovia, ktorí sa pripojili k výzve primátorovi,” povedal nám poslanec Polaček.
Hneď po včerajšom rokovaní s lídrami KDH, SaS a Demokratov o spolupráci som vyrazil predstaviť nášho kandidáta na primátora Košíc Martina Mudráka, pretože v PS prikladáme východu Slovenska obrovskú váhu, vyhlásil predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka.
Daniel Bombic, známy ako Danny Kollár, ostáva vo väzbe. Ústavný súd SR mu totiž zamietol obe sťažnosti. Bombic, ktorý je obžalovaný z viacerých extrémistických trestných činov, to uviedol na sociálnej sieti Telegram. Ako napísal, z väzby sa už von nedostane.
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.