Pravidelná prvá zmena cestovného poriadku vlakov začne platiť v nedeľu 27. februára
Pravidelná prvá zmena cestovného poriadku v železničnej doprave vstúpi do platnosti v nedeľu 27. februára. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) o tom v stredu informovala s tým, že zmeny sa týkajú diaľkových vnútroštátnych a medzištátnych, ako aj regionálnych a prímestských vlakov.
„Plánované obnovenie vedenia všetkých IC vlakov od 1. zmeny cestovného poriadku 2021/2022 (od 27. 2. IC 520, IC 522, IC 523, IC 524, IC 525 a od 28. 2. IC 521) nebude realizované z dôvodu nepriaznivej pandemickej situácie a jeho termín bude včas ohlásený,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Vlaky IC 44 a IC 45 podľa neho budú aj naďalej vedené na plnej trase Košice – Bratislava hl. st. – Viedeň Hbhf. a späť podľa platného grafikonu vlakovej dopravy.
Napríklad, nočný vlak R 614 z Humenného cez Košice do Bratislavy hl. st. z 5. na 6. apríla bude mimoriadne vedený skôr ako vlak R 11614 pre výluku v železničnej stanici Poprad – Tatry. Radenie vlaku bude totožné s vlakom R 614, vrátane autovozňa na trase Humenné – Bratislava. Z dôvodu skoršieho odchodu vlaku bude prispôsobená aj nakládka na autovozeň v Humennom. Vlak R 615 v opačnom smere z Bratislavy cez Košice do Humenného bude vedený bez zmeny.
Zmeny časovej polohy vlakov s pokračujúcimi výlukovými prácami na Považí z dôvodu rozsiahlej rekonštrukcie infraštruktúry budú mať symbolický vplyv na vlaky R 601 a R 603 v úseku Púchov – Považská Bystrica. Tieto vlaky budú vedené ráno a dopoludnia o minútu skôr.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Vláda Slovenskej republiky schválila s pripomienkou v stredu návrh na zmenu a doplnenie nariadenia č. 353/2025 Z. z., ktoré vykonáva zákon o adresnej energopomoci. Cieľom je aktualizovať spôsob výpočtu hodnoty energopoukážky, ktorý zodpovedá skutočným cenám a objemom tepla.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Koncom novembra zverejnil magistrát na svojej sociálnej sieti informáciu o celoslovenskom ocenení, ktoré dostalo dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ za úpravu zanedbaného parku nad sladovňou. Boli sme sa preto pozrieť na historický evanjelický cintorín na Žriedlovej ulici za Starou sladovňou aj my.