Prečo električky (ne)zvonia
Do redakcie KOŠICE:DNES prišiel čitateľ, ktorému sa nepozdáva zvonenie električiek. Podľa jeho informácií by vodiči mali zvončekom zakaždým upozorniť svoje okolie na to, že električka odchádza zo zastávky. Ako je to naozaj, sme sa opýtali Dopravného podniku mesta Košice.
Zvonček električky a jeho používanie definuje Vyhláška o dopravnom poriadku dráh. Zvonením vodič upozorňuje okolie, že sa električka dáva do pohybu, alebo práve prechádza. Zvonenie (zvuková návesť „pozor“) sa používa ako upozornenie na možné nebezpečenstvo. Podľa hovorkyne DPMK Michaely Karaffovej teda nejde o nutné pravidlo. „Vyhláška striktne neurčuje vodičovi povinnosť dávať pri každom rozbiehaní návesť „pozor“. Z hľadiska bezpečnosti ľudí nachádzajúcich sa v blízkosti dopravného prostriedku sa to však odporúča,“ uviedla Karaffová.
Ľudia sú však rôzni a nedá sa vyhovieť každému, o čom hovoria aj skúsenosti DPMK. „Naši vodiči zvonenie pri rozbiehaní električky nepoužívajú vo večerných a skorých ranných hodinách, aby nedochádzalo k zbytočnému hluku. Mnohí obyvatelia mesta vnímajú vyzváňanie električiek negatívne, považujú ho za bezdôvodné a často je predmetom sťažností,“ dodala hovorkyňa.
[ad][/ad]Odporúčané články
Finančná situácia je kritická nielen v meste Košice, ale aj v jeho jednotlivých mestských častiach. Dôkazom toho je situácia a napätie, ktoré v MČ Košice – Staré Mesto vyvrcholili utorkovým mimoriadnym rokovaním.
Národné tréningové centrum (NTC) pre tenis a bedminton v Košiciach má právoplatné kolaudačné rozhodnutie. Ako informovalo mesto Košice, centrum by sa pre verejnosť malo otvoriť v stredu 15. mája.
Elektrifikácia jednokoľajného železničného úseku na Zemplíne Bánovce nad Ondavou – Humenné v dĺžke 33,5 kilometra vrátane rekonštrukcie jeho časti, pokračuje podľa plánu a bez väčších problémov. Ministerstvo dopravy SR to potvrdilo po stredajšom (10. 4.) kontrolnom dni na stavbe Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).