Prečo nové infokiosky v meste zobrazujú len reklamy?
Na viacerých miestach Košíc sa namiesto starých objavili nové informačné tabule. Zatiaľ sa z nich však nič o meste nedozviete.
Nové infokiosky nahradili tie, ktoré boli osadené ešte v roku 2011. „Na tých starých si mohol návštevník kliknúť na mapu a vybrať z niekoľkých pamiatok v Košiciach a dozvedieť sa tak o nich nejaké informácie. Teraz sa na nich mení len niekoľko reklám na firmu Antik. Nijako nereagujú na dotyk. Sú tam tieto reklamy len dočasne, alebo je to zatiaľ iba nejaká skúšobná prevádzka?“ pýta sa čitateľ denníka KOŠICE:DNES Štefan.
Podľa informácií z magistrátu boli štyri reklamné infokiosky na Námestí Maratónu mieru, pred Vedeckou knižnicou, v parku pri hrajúcej fontáne a na letisku obstarané v rámci projektu, ktorého platnosť skončila. Koncom minulého roka podpísalo mesto, organizácia K 13 – Košické kultúrne centrá, oblastná organizácia Košice – Turizmus a spoločnosť Antik Telecom Memorandum o vzájomnej spolupráci a podpore informačných aktivít.
[ad][/ad]„Spoločnosť Antik sa v ňom zaviazala, že na vlastné náklady demontuje staré infokiosky a na ich miesto bez akýchkoľvek nárokov na rozpočet mesta namontuje exteriérové informačné displeje v prevedení ´antivandal´. Nové infokiosky sú už nainštalované. Majú riadenie vnútornej teploty pre všetky ročné obdobia, dosahujú vysoký kontrast a jas vhodný pre použitie v exponovaných miestach. Budú zobrazovať informácie v pomere 60 percent času pre mesto, K13 a Košice – Turizmus a 40 percent pre spoločnosť Antik. Očakávame, že budú sfunkčnené v najbližšom čase,“ vysvetlil nám šéf komunikačného referátu magistrátu Jozef Marko.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
V sobotu 9. novembra sa premenila Športová hala Stará jazdiareň na ring plný adrenalínu a nadšenia, keďže sa tu konal už 25. ročník Medzinárodného turnaja olympijských nádejí v zápasení voľným štýlom pre kategóriu U17. Tento významný turnaj bol zároveň aj oslavou 120-ročnej histórie zápasenia v Košiciach a na Slovensku.
Mestská časť Košice – Nad jazerom sa tento rok prvýkrát zapojila do ušľachtilého projektu Ponožkový október. Cieľom tejto charitatívnej akcie je pomôcť ľudom bez domova a tým, ktorí žijú v zložitých podmienkach, zvládať kruté zimné obdobie bez nebezpečenstva omrzlín a v chladnom počasí. Najviac párov požiek doniesli deti z materskej školy na Dneperskej ulici.
Pre všetkých, ktorí cestujú vlakom po Slovensku, prichádza Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s prelomovým pilotným projektom. Odteraz budú vnútroštátne cestovné lístky dostupné aj na vybraných pobočkách Slovenskej pošty.