Predstavitelia štátnych inštitúcií budú jazdiť na drahších autách. Odobrila im to vláda
Predstavitelia štátnych inštitúcií budú môcť jazdiť drahšími služobnými vozidlami. Vláda SR dnes (25. 1.) odobrila zmeny v nariadení o limitoch výdavkov na obstaranie osobných automobilov štátnymi rozpočtovými organizáciami a štátnymi príspevkovými organizáciami.
Konkrétne sa limit na obstarávanie áut určených na prepravu predsedov, generálnych riaditeľov, riaditeľov a iných vedúcich štátnych rozpočtových, príspevkových a preddavkových organizácií zvýši zo sumy 20 000 eur na sumu 30 000 eur. Limit na obstarávanie áut určených na prepravu ostatných zamestnancov štátnych rozpočtových a príspevkových organizácií sa zase zvýši zo sumy 12 000 eur na sumu 22 000 eur.
Súčasné cenové limity na obstaranie automobilov podľa rezortu financií neumožňujú vzhľadom na aktuálne ceny pre spomenuté okruhy osôb zabezpečiť nákup ekologických osobných automobilov.
Zvýšenie limitov podľa ministerstva súvisí aj s prijatou legislatívou na úrovni EÚ, podľa ktorej všetky kategórie motorových vozidiel musia byť vybavené pokročilými systémami ako napríklad systémom inteligentného prispôsobenia rýchlosti, systémom varovania vodiča pred ospalosťou a stratou pozornosti. „Keďže tieto bezpečnostné a komfortné prvky boli súčasťou výbavy predovšetkým motorových vozidiel vyšších tried, uvedená požiadavka sa prejavila vo výraznejšom raste cien najmä v nižšej a nižšej strednej triede osobných automobilov,” dodal rezort financií.
Zdroj: SITA (sa, kh)
Odporúčané články
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.
Ide o dôsledok nedávneho nepriaznivého počasia. Ako Mestské lesy informovali, ide o lokalitu pri dobývacom priestore „KERKO“, mapku výskytu možno nájsť na sociálnej sieti.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.