Predstavujeme kandidátov na primátora Košíc – Jozef Karabin
![Predstavujeme kandidátov na primátora Košíc – Jozef Karabin](https://kosicednes.sk/wp-content/uploads/2022/06/285535301_121196990591789_817296915522040342_n-e1666601074179.jpeg)
Keďže už zhruba o tri mesiace budeme poznať mená nielen našich zástupcov v mestských, miestnych či krajských zastupiteľstvách, ale aj mená starostov, primátorov a predsedov krajských samospráv, rozhodli sme sa postupne osloviť všetkých aktuálne známych kandidátov na miesto košického primátora a požiadať ich o odpovede na rovnaké otázky.
Prvým z nich je Jozef Karabin, aktuálny starosta mestskej časti Košice – Pereš. Sám o sebe hovorí, že je skúsený, nezávislý a bez straníckeho krytia. Je športovcom. Rád beháva, súťaží v pretláčaní rukou a zbiera prvky stavebnice Lego.
Čo Vás motivovalo k tomu, že sa uchádzate o primátorskú stoličku?
V skratke – absolútna nečinnosť, nekompetentnosť, arogancia a nenaplnené sľuby súčasného vedenia. Ľudia potrebujú skutky a nie sľuby. Transparentnosť a efektivitu miesto “selfíčiek” a rušenia prospešných projektov.
Čo podľa Vás je nevyhnutné v Košiciach urýchlene zmeniť?
Zníženie daní pre všetky platiace fyzické a právnické osoby o 20 – 30% (no zároveň ich efektívny výber), rýchlejšie budovanie a oprava chodníkov a komunikácií, ako pre motorové vozidlá, tak aj pre cyklistov. Vybudovanie a revitalizácia existujúcich športovísk, ihrísk, kúpalísk a miest zelene. Pálčivými otázkami sú aj čistota mesta a mestských častí a rovnako bezpečnosť a osvetlenie, obnova Zoo, vybudovanie karanténnej stanice pre túlavé zvieratá a v neposlednom rade naplnenie prázdnych predvolebných sľubov ako napríklad akvapark.
Čo naopak si zasluhuje, aby sa v tom v budúcnosti pokračovalo?
Investícia v podobe spoločnosti VOLVO, a s tým spojená spolupráca na rozvojových príležitostiach pre cestnú infraštruktúru, mesto, občanov a podnikateľov, hoci terajšie vedenie pre túto investíciu v podstate nič nespravilo, na rozdiel od ministerstva hospodárstva a KSK.
Prečo by si mal košický volič vybrať na miesto primátora práve Vás?
To je skôr otázka na Perešanov, ktorí mi umožnili načerpať viac ako dvadsaťročné skúsenosti z regionálnej politiky (konkrétne nepretržitých 20 rokov v samospráve, z toho 16 rokov vo funkcii starostu mestskej časti Pereš) navzdory môjmu nízkemu veku. Pri vstupe do politiky som mal 23 rokov, dnes mám 43. Spolu s poslancami sa mi podarilo za to obdobie vybudovať v Pereši prehľadný orientačný systém po vzore pražskej metropoly a ktorý mimochodom v Košiciach stále chýba. Stál som pri budovaní najmodernejšieho miestneho úradu na Slovensku a občianskej vybavenosti – parkovacích miest, obchodov a všetkého, čo sa v polyfunkčnej budove nachádza, za symbolické 1 euro v spolupráci s miestnym developerom. V Pereši máme prvé LED osvetlenie v Košiciach formou koncesie a rovnako by som to navrhol pre celé mesto Košice. Počas môjho štvornásobného mandátu sa podarilo zároveň obnoviť a zrekonštruovať až 90% miestnych komunikácii respektíve natiahnuť nový asfalt a odvodnenie, pričom pred mojim nástupom bola úroveň pokrytia miestnych komunikácií asfaltom len na úrovni do 15%. Rovnako verím, že mám správne morálne a vôľové vlastnosti.
Ako by ste riešili problém Luníka IX?
Aktivačnými prácami, voľnočasovými aktivitami pre deti a mládež za účasti občianskych združení, nadácií, miestnych aktivistov a samosprávy.
Po skončení nájomnej zmluvy s firmou EEI prechádza parkovacia politika v meste plne do kompetencie mesta. Čo bude potrebné urobiť, aby už parkovanie nebolo neuralgickým bodom v živote mesta?
Primárne sa bude musieť nový primátor a zastupiteľstvo vysporiadať s neplatnou zmluvou, ktorú v minulosti pripravilo mesto Košice. Nové parkovacie miesta musí vytvárať mesto Košice s pomocou aplikačného rozhrania, ktoré sa využíva v popredných európskych metropolách a veľkých mestách – parkovacia politika tak bude v rukách mesta Košice a výber bude transparentný a maximálne výhodný pre mesto Košice. Potrebná údržba a výstavba parkovacích miest poskytne prácu miestnym obyvateľom.
Ako vnímate ekonomickú, sociálnu a environmentálnu budúcnosť Košíc?
Ekonomická – mesto je na vzostupe vďaka zahraničným investíciám ako Volvo a U.S.Steel, s.r.o. a miestneho IT Valley, ale absentuje podpora a propagácia lokálnych podnikateľov ako v gastre tak aj v inej než IT sfére.
Sociálna – transparentné prideľovanie mestských bytov pre sociálne slabšie rodiny.
RCh
Odporúčané články
![Thumbnail](https://kosicednes.sk/wp-content/uploads/2024/07/chodnik-v-KE-e1720163986905.jpg)
Mesto Košice sa pustilo do renovácie chodníkov, pričom mestské zastupiteľstvo na tento projekt vyčlenilo 600 000 eur. Práce odštartovali začiatkom tohto týždňa v lokalitách Amurská, Ždiarska, Bukureštská, Ťahanovské riadky, Krakovská a Južná trieda. Postupne sa opravy rozšíria aj do ďalších častí mesta.
![Thumbnail](https://kosicednes.sk/wp-content/uploads/2024/07/man-trying-get-acquainted-with-woman_5369536.jpg)
Polícia upozorňuje na muža pohybujúceho sa po Košiciach, ktorý sa približuje k ženám a dotýka sa ich.
![Thumbnail](https://kosicednes.sk/wp-content/uploads/2024/06/posta-v-Barci-e1719482473804.jpg)
V utorok 25.6. bola mestskej časti Košice – Barca doručená správa o dočasnom zatvorení pošty 17, ktorá sa nachádza na jej území. Vo vyhlásení uvádza, že môže ísť o trvalé uzatvorenie. Takúto možnosť však úplne odmieta.