Pri južnom pobreží Grécka zachránili jachtu so 170 migrantmi na palube
Grécka pobrežná stráž odtiahla do prístavu na juhu krajiny jachtu so 170 migrantmi na palube. Udialo sa tak po tom, ako plavidlo vyslalo núdzový signál pri južnom pobreží Grécka.
Jachta v pondelok zakotvila v prístave Kalamata. Pobrežná stráž však neuviedla bližšie podrobnosti o tom, odkiaľ vyplávala, kam smerovala či aká bola národnosť osôb na palube.
Podľa úradov loď požiadala o pomoc v nedeľu, keď stratila kontrolu nad riadením. V tom čase sa nachádzala asi 92 kilometrov od Mysu Matapan, najjužnejšieho cípu pevninskej časti Grécka.
Tento štát je už roky kľúčový vstupný bod do Európskej únie pre ľudí utekajúcich pred násilím a chudobou na Blízkom východe, v Afrike a Ázii. Úrady si však dávajú čoraz väčší pozor na migračné trasy do Grécka, najmä tie z Turecka, na ktorých sa využívajú lacné a životu nebezpečné člny.
V minulosti pašeráci používali omnoho väčšie plavidlá, keď vyplávali z Egypta alebo Turecka a snažili sa dostať migrantov priamo do Talianska.
(SITA, dm;hb)
Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.


Vstúpiť do Diskusie
(0 komentárov)