Pri reklamácii vám pomôže táto novinka! Papierové doklady viac NEBUDÚ potrebné
Na overovanie pravosti pokladničných dokladov môže verejnosť využívať novú aplikáciu finančnej správy ePeňaženka. Informovala o tom finančná správa.
Náhrada za ukladanie ,,bločkov”
Moderná aplikácia ePeňaženka má nahradiť staršiu formu overovania pokladničných dokladov a občanom priniesť novú komfortnú službu na ukladanie „bločkov“. Občania sa pri používaní aplikácie budú môcť opäť zapojiť do boja s vydávaním falošných bločkov. Podľa finančnej správy to bude mať významný prínos pre štát i spotrebiteľov, ktorým sa opätovne vráti do rúk možnosť nahlasovať nezrovnalosti v pokladni, čo zvýši ich ochranu proti podvodným praktikám a daňovým únikom. Kupujúci platia za tovar alebo služby cenu vrátane DPH a úlohou podnikateľa je túto daň od občana odviesť do štátneho rozpočtu.
Doklady budú bezpečne uložené v aplikácii
Aplikácia sa bude pri skenovaní QR kódu dokladu používateľa pýtať viacero otázok, aby jednoduchšou formou pomohla overiť základné údaje na pokladničnom doklade. Funkčnosť overovania a nahlasovania nezrovnalostí na bločku bude pritom stále dostupná aj neprihláseným požívateľom. Zároveň sa spotrebiteľom nebude môcť stať, aby sa im pokladničný doklad fyzicky stratil alebo sa im inak znehodnotil, pretože ho budú môcť mať v aplikácii bezpečne uložený. Pokladničný doklad budú mať k dispozícii aj vtedy, ak budú používať iné mobilné zariadenie alebo pôvodné sa stane nefunkčným.
Aplikácia po registrácii používateľom ponúka množstvo výhod od virtuálneho úložiska pokladničného dokladu až po štátom garantovanú formu reklamácie. Stiahnuť si ju je možné z platformy Google Play a App Store.
Aplikácia pomôže aj pri reklamácii
Sprievodnou službou pre širokú verejnosť bude možnosť použiť v nej uložené detaily dokladov na reklamačné konanie. Ide tak o prvú štátnu aplikáciu, ktorá bude slúžiť spotrebiteľom aj na reklamačný proces. Po registrácii emailovou adresou budú všetky pokladničné doklady uložené vo virtuálnej forme. Registrácia je potrebná preto, aby si reklamáciu mohol uplatniť vždy iba jeden používateľ pre konkrétny doklad a súčasne, aby ich mal kedykoľvek k dispozícii a mohol si ich v rámci aplikácie naskenovaním QR kódu uložiť.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Začína sa s vyplácaním príspevku pre dôchodcov. Musia penzisti o 300 eur požiadať?
Aplikácia umožní overovať ten istý pokladničný doklad viacerým používateľom, no uložiť si ho môže len prvý, registrovaný používateľ, ktorý bude mať nárok na prípadnú reklamáciu, ostatní nie. Finančná správa má nápady na rozvoj a väčšie využitie aplikácie, o čom však musí najskôr diskutovať s rezortom financií a dotknutými subjektami. Je pripravená zapracovať do nej aj odporúčania používateľov.
Zdroj: SITA (su)
Odporúčané články
Vďaka eurofondom sa prostredie Magistrátu mesta Košice zmenilo k lepšiemu. Projekt s názvom Opatrenia na zmiernenie a prispôsobenie sa nepriaznivým dôsledkom zmeny klímy za 1 389 307 eur, z ktorých bolo 550 000 eur financovaných z eurofondov, priniesol výrazné zmeny nielen pre budovu magistrátu, ale aj pre jej okolie.
Podzemný komplex Dolná brána, ktorý je súčasťou mestského opevnenia Košíc, otvoril svoje brány pre širokú verejnosť. Tento komplex je výnimočným svedkom histórie, zahŕňajúcim objekty opevnenia a systém kanalizácie rozprestierajúci sa od 13. do 19. storočia. Pozrite si otváracie hodiny počas veľkonočných sviatkov a užite si tu spoločne strávený čas s vašimi blízkymi.
V mestskej časti Košice – Juh má v budúcnosti vyrásť nové Obchodné centrum Košice (OCKE). Malo by byť druhým najväčším v Košiciach po nákupnom centre Optima. Tieto plány bude realizovať spoločnosť Delta Projektconsult Slovakia.