Pri využití služieb cudzineckej polície je potrebné využívať objednávací systém
Pri využívaní služieb cudzineckej polície je potrebné využívať objednávací systém na internetovej stránke Ministerstva vnútra SR, inak žiadosti nebudú vybavené. Ako ďalej upozornila hovorkyňa Prezídia Policajného zboru Denisa Bárdyová, vydanie dokladu o pobyte bude zároveň možné len v prípade doručenia vydaného dokladu o pobyte na adresu, čo je spojené so zaplatením doplnkového správneho poplatku za doručenie v hodnote troch eur.
„Z dôvodu potreby riešenia súčasnej vyťaženosti jednotlivých oddelení cudzineckej polície v súvislosti s mimoriadnou situáciou spôsobenou vojnovým stavom na Ukrajine sa otvárajú veľkokapacitné registračné centrá na vybavovanie žiadostí o dočasné útočisko, a preto sa Úrad hraničnej a cudzineckej polície Prezídia Policajného zboru snaží postupne uviesť stránkové pracoviská oddelení cudzineckej polície do štandardného režimu,” povedala hovorkyňa. Doplnila, že od stredy 23. marca bude možné žiadosti o udelenie prechodného pobytu na účel zamestnania na pracoviskách cudzineckej polície vybaviť vždy v pondelok, v stredu a v piatok od 07:30 do 15:30 a žiadosti o vydanie dokladu o pobyte vždy v utorok a vo štvrtok od 7:30 do 15:30.
Podľa hovorkyne zároveň naďalej platí, že v prípade akýchkoľvek iných životných situácií je možné obrátiť sa na príslušné riaditeľstvo hraničnej a cudzineckej polície v Bratislave, Banskej Bystrici a v Prešove so žiadosťou o výnimku na podanie takejto žiadosti na oddelení cudzineckej polície, ktorú je potrebné dôkladne odôvodniť. „Zároveň informujeme, že oddelenia cudzineckej polície pri registrácii dočasného útočiska prechádzajú z nepretržitého režimu 24/7 na dvanásťhodinový režim od 07:00 do 19:00. Veľkokapacitné registračné centrá Michalovce, Humenné a Nitra budú žiadateľov o dočasné útočisko vybavovať naďalej v nepretržitom režime 24/7,” dodala Bárdyová.
Zdroj: (SITA, sa;kh)
Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
Ide o dôsledok nedávneho nepriaznivého počasia. Ako Mestské lesy informovali, ide o lokalitu pri dobývacom priestore „KERKO“, mapku výskytu možno nájsť na sociálnej sieti.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.