Pribudnú nové cyklotrasy
V Košiciach majú v blízkej budúcnosti pribudnúť nové cyklochodníky. Radnica chce spojiť sieť existujúcich trás v meste a mestských častiach, ktoré sa budú napájať na tie v okolí mesta.
Úseky, ktoré sú súčasťou projektov, si v rámci kontrolného dňa pozrel primátor Jaroslav Polaček. Plány mu predstavila cyklokoordinátorka mesta Veronika Urbanovičová a Martin Jerguš z Útvaru hlavného architekta.

Prepojiť mesto s Alpinkou
V Čermeľskom údolí plánuje mesto vybudovať cyklochodník, ktorý bude viesť popri detskej železnici od stanice Čermeľ po napojenie na existujúcu trasu k cvičnej horolezeckej skale. Kvôli obmedzenému priestoru bude viesť v blízkosti potoka, čo si vyžaduje výstavbu oporného múru.
„Máme tu rozbehnuté projekčné práce a musíme zvážiť, koľko metrov múru urobíme, aby bol cyklochodník pohodlný pre cyklistov. Zároveň musíme dbať na to, aby tu neboli žiadne kolízne situácie so železnicou, chodcami či návštevníkmi priestoru železničky,“ uviedol Polaček. „Osobne si myslím, že to bude jedna z najkrajších cyklotrás v meste,“ dodal.
S výstavbou by sa malo začať ešte tohto roku a prví cyklisti by mohli podľa primátora chodník využívať už na budúci rok v lete. Podľa predbežných odhadov by mala výstavba stáť takmer 400-tisíc eur.
[ad][/ad]Z jazera až do Krásnej
Ďalším úsekom, ktorý je zaradený do plánov mesta, je nedávno dokončený cyklochodník na Sídlisku Nad jazerom, ktorý vedie od hate na Jenisejskej po Ladožskú ulicu. Po novom bude na tento úsek plynule nadväzovať nový chodník pre peších a cyklistov, ktorý bude pokračovať až po Golianovu ulicu v MČ Krásna.
„Mesto Košice je súčasťou medzinárodnej cyklistickej trate Eurovelo 11, naším cieľom je rozšíriť túto trať o ďalší úsek smerom na Krásnu. Vytvoríme tak súvislý úsek z Krásnej až ku Palackého ulici a budeme tak mať jeden krásny súvislý pás cyklotrás,“ povedal primátor.
Polkilometrový úsek Ladožská – Rovníková bude mať nový povrch a pomocou vodiaceho pásu bude rozdelený pre peších a pre cyklistov. Ďalšia časť cyklotrasy už bude pokračovať ako združený chodník, bez oddelenia prevádzky.
S prácami chcú začať ešte v tomto roku. Náklady odhadli predbežne na 90-tisíc eur.
[article slug=”mesto-planuje-nove-cyklotrasy”][/article]Cykloreforma na Námestí osloboditeľov
Na Námestí osloboditeľov chce mesto do budúcna prepojiť cyklotrasy tak, aby mohli cyklisti bez problémov prechádzať z Hlavnej ulice až na Južnú triedu. Do úvahy prichádzajú dva varianty.
Pri prvom by sa na Námestí osloboditeľov zredukovali jazdné pruhy a predĺžila pešia zóna až k OD Dargov. Následne by sa vytvorili cyklistické pruhy. Súčasťou tohto variantu je aj odstránenie parkoviska medzi Hiltonom a OD Dargov. Parkovacie miesta by sa presunuli do okolitých ulíc. Druhá možnosť počíta s úpravou povrchu existujúcej trasy združeného chodníka pre peších a cyklistov s oddelenou premávkou na Námestí osloboditeľov.

„Tu sme zatiaľ ešte len na úrovni úvodnej štúdie. V súvislosti s Námestím osloboditeľov a priestorom medzi OD Dargov, hotelom DoubleTree by Hilton, Dolnou bránou a ďalej smerom na Južnú triedu sme v štádiu, že pri nájdení vhodného riešenia by sme mohli už v zimných mesiacoch začať projekčné práce. Na jeseň 2020 aj tam spustíme realizáciu projektu,“ skonštatoval Polaček.
Z rozpočtu vyčlenilo mesto na cykloprojekty tento rok milión eur. „Mojou ambíciou je, aby sme dokázali každý rok minimálne milión eur investovať do cyklochodníkov,“ uviedol primátor.
Foto: Veronika Janušková [ad2][/ad2]Odporúčané články
Prvý decembrový deň úderom sedemnástej hodiny štartuje rozsvietením vianočného stromčeka a výzdoby pri súsoší Immaculata na Hlavnej ulici program 31. ročníka Košických rozprávkových Vianoc.
Dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ bolo zaradené medzi tri najinšpiratívnejšie podujatia Slovenska za rok 2024.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.