RALLY KOŠICE 2024 pozná ďalších víťazov
Technicky aj jazdecky náročný 50. ročník Garrett RALLY KOŠICE 2024 pozná svojich víťazov aj v rámci hodnotenia Slovenského Rally Pohára (SRP). V súťaži skladajúcej sa z piatich rýchlostných skúšok si najlepšie viedla posádka vozidla Citroën Saxo v zložení Igor Plichta a Michal Svat.
Súťažiaci v šampionáte SRP počas dvojdňového programu raz prešli každou z tratí tohto ročníka Rally Košice. Ťažké podmienky umocnené veľmi horúcim počasím si vybrali niekoľko daní na mnohokrát starnúcej technike a z pôvodnej dvadsiatky prihlásených posádok ich tak nakoniec cieľ videlo iba dvanásť. V najrýchlejšom čase do neho dorazili Igor Plichta s Michalom Svätom na vozidle Citroën Saxo, ktorí v sobotu od samotného úvodu diktovali tempo a svoj náskok udržali aj počas nedele.
„Išlo sa nám dobre, to horúco nám síce na výkone nepridalo, ale dalo sa to zvládnuť. Rýchlostné skúšky boli prekrásne, síce trochu rozbité, ale v tom závodnom aute to človek toľko necíti. Užili sme si to, našťastie nám nezrušili tú poslednú erzetu, takže sme mohli dôjsť kompletne až do cieľa,“ usmieval sa po dojazde k cieľovej rampe tridsaťštyriročný Plichta.
16 sekúnd na víťaza v celkovom poradí stratila posádka syna a otca Tomáša a Petra Lukáčových, ktorá svoju Ladu 2107 do cieľa priviezla na celkovom druhom mieste. „Bývam neďaleko odtiaľto, takže to beriem ako domácu súťaž. Erzety síce toľko nepoznám, ale bolo to fajn. Bogota a Izra boli celkom rozbité, tam sme sa trochu potrápili s gumami. Dnes sme sa pokúsili urobiť nejaké zmeny a bolo to lepšie. Som spokojný, všetko je fajn, nemám sa na čo sťažovať,“ pochvaľoval si Tomáš Lukáč, ktorý zároveň ovládol svoju triedu RP3 a bol najrýchlejší v nedeľnej etape.
Na tretí stupienok na pódiu vystúpili Lukáš Braniša so spolujazdkyňou Miroslavou Mocnejovou, ktorí po košických erzetách preháňali svoj Ford Fiesta. „Sme v Košiciach doma, máme to tu radi. Rýchlostky ale boli veľmi rozbité, bolo to náročné a potrápilo nás aj teplo. Došli sme ale do cieľa, a to považujeme za výhru,“ povedal v cieli Braniša.
Iba tri posádky dorazili do cieľa v triede RP1, súboj o víťazstvo však aj v nej však v oboch dňoch ponúkol veľmi dramatickú zápletku. Svoj náskok iba dvoch sekúnd zo soboty nakoniec udržal Miroslav Jakub s vozidlom Opel Corsa pred Ľubomírom Demkom na Škode 130.
Z popredných posádok skončili mimo trate Jozef Šálka (Lada 2105 VFTS), Radoslav Fabian (Opel Astra F GSi), technický problém v závere zabrzdil Marka Leška (Renault Megane Coupe).
50. Garrett RALLY KOŠICE 2024 (SRP) – absolútne poradie:
1. Plichta, Svat (Citroën Saxo)
2. T. Lukáč, P. Lukáč (Lada 2107)
3. Braniša, Mocnejová (Ford Fiesta)
4. Pašiak, Ďuricová (Renault Clio)
5. Společník, Bott (Lada 2107)
Víťazi jednotlivých tried:
RP1: Jakub, Dubjelová (Opel Corsa)
RP2: Plichta, Svat (Citroën Saxo)
RP3: T. Lukáč, P. Lukáč (Lada 2107)
Zdroj: TS Garrett RALLY KOSICE 2024
Zdroj: TS 50. Garrett RALLY KOŠICE 2024
Odporúčané články
Symbolicky na Medzinárodný deň študentstva a v deň výročia študentských protestov, ktoré pred 36 rokmi odštartovali Nežnú revolúciu vzniklo dnes v Košiciach Mestské stredoškolské zastupiteľstvo (MSZ).
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Do redakcie sa nám ozvalo viacero čitateľov, ktorí sa sťažovali na dezolátny stav chodníka približne od Šafárikovej triedy po budovu Pošty na Humenskej ulici. “Táto rozsiahla plocha plná chodníkov a zelene, ktorú denne využívajú doslova stovky ľudí, je v dezolátnom stave už roky. Myslím, že o danom stave vie každý obyvateľ Terasy,” uvádza v mailovej komunikácii jeden z čitateľov, pán Rolko. Pýtali sme sa preto starostu MČ Západ Marcela Vrchotu, či o stave chodníka vie a kedy sa chystá jeho rekonštrukcia.


