Reformu vzdelávania pripomienkovali aj učitelia, rodičia a žiaci

Reformu vzdelávania pripomienkovalo viac ako 2100 odborníkov prostredníctvom verejných konzultácií, okrúhlych stolov a bilaterálnych stretnutí. Na diskusie k pripravovanej zmene obsahu vzdelávania sa prihlásilo sa viac ako 2000 záujemcov a 84 percent z nich tvorili učitelia a učiteľky materských, základných a stredných škôl. Najväčší záujem o diskusiu bol vo vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia – Slovenský jazyk a ďalšie vyučovacie jazyky. Informoval o tom odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
„Oceňujeme veľký záujem, pozitívne ohlasy, ako aj podnety na zlepšenie, ktoré zazneli na verejných konzultáciách. Je dôležité, aby na základných rámcoch zmien panovala širšia spoločenská zhoda a aby bol pri ich príprave zohľadnený hlas pedagógov, ktorí sú kľúčoví pri následnom zavádzaní zmien do škôl a tried,“ uviedla riaditeľka Štátneho pedagogického ústavu Miroslava Hapalová.
Šéf rezortu školstva Branislav Gröhling (SaS) zdôraznil, že ministerstvo vôbec prvýkrát robí reformu učiva takýmto spôsobom. „Zmeny v učive tvoria skúsení učitelia a riaditelia z praxe. Pripomienkuje ich verejnosť, rodičia, mládež, ale aj všetci ostatní. Obzvlášť ma teší, že sa nám podarilo vytvoriť žiacky poradný výbor,“ doplnil Gröhling.
Pozvanie na konzultácie za okrúhlym stolom k pripravovaným zmenám prijali zástupcovia rodičov, zamestnávateľov, zriaďovateľov materských, základných a stredných škôl a zástupcovia vysokých škôl, ako aj mimovládnych organizácií pôsobiacich v oblasti vzdelávania. Pozvaných bolo celkovo 84 subjektov, na okrúhlych stoloch sa zúčastnilo viac ako 100 nominovaných zástupcov. Konzultácie sa konali aj formou bilaterálnych stretnutí, na ktorých sa zúčastnili predstavitelia Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy a Združenia základných škôl Slovenska.
Cieľom reformy Vzdelávanie pre 21. storočie, ktorú ministerstvo školstva predstavilo, je posilnenie základného vzdelávania, zlepšenie vzdelávacích výsledkov žiakov, podpora rozvoja gramotnosti a učenia sa v súvislostiach, reagovať na aktuálne výzvy a zohľadnenie individuálnych schopností žiakov.
Zdroj: (SITA, mb;DSe)
Odporúčané články

Prelom apríla a mája patrí tradične oslavám Dňa mesta Košice. Deň mesta sa viaže na významnú historickú udalosť, ktorá sa stala 7. mája 1369, keď kráľ Ľudovít Veľký udelil mestu historicky prvú erbovú listinu. Stalo sa tak vôbec prvýkrát v dejinách, keď niektorý z európskych panovníkov udelil erb mestu. Táto skutočnosť sa stala v roku 1995 základom pre vznik osláv, ktoré sa z dôvodu záujmu verejnosti z pôvodného jedného dňa postupne rozšírili maratón podujatí.

Na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach zavŕšili tretiu etapu rozsiahlej modernizácie priestorov Právnickej fakulty. Ako informovala hovorkyňa UPJŠ Laura Hoľanová, modernizáciou prešli štyri prednáškové miestnosti v priestoroch fakulty na Kováčskej ulici v Košiciach. Ozrejmila, že cieľom bolo architektonicky a dizajnovo zjednotiť a zmodernizovať interiéry učební.

Na 34 košických základných školách (ZŠ) budú tento týždeň zápisy do ich prvého ročníka. Týkajú sa detí, ktoré do 31. augusta 2025 dovŕšia šesť rokov a dosiahnu školskú spôsobilosť. Takisto platia aj pre deti, u ktorých nastal odklad školskej dochádzky.