RegioJet dáva ultimátum: Pokiaľ toto nevyrieši minister končia na linke Košice – Bratislava!
Pokiaľ sa v nasledujúcich dňoch nevyrieši prevádzka stratových IC vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), je český súkromný prepravca RegioJet pripravený v decembri zrušiť svoje spoje na linke Bratislava – Košice. Avizuje to spoločnosť v stanovisku, ktoré dnes poskytol jej hovorca Aleš Ondrůj.
Dôvodom je podľa RegioJetu dlhodobé poškodzovanie ich firmy udržiavaním “podnákladových” cien v stratových štátnych IC vlakoch. “Ak minister dopravy Ján Počiatek v priebehu niekoľkých dní nevyrieši prevádzku stratových IC vlakov ZSSK, odíde RegioJet z vnútroštátnej vlakovej linky Bratislava – Žilina – Košice už v polovici decembra 2015. Celá zodpovednosť padá na plecia ministra dopravy, ktorý nechal štátom vlastnenú ZSSK konať protizákonne,” tvrdí majiteľ RegioJetu Radim Jančura.
V stanovisku konštatuje, že ZSSK nemá žiadne iné príjmy ako zo štátom dotovaných liniek. “Je jasné, že stratové IC vlaky ZSSK sú krížovo financované z dotovaných liniek. Je to nezákonné a striktne to zakazuje európska aj slovenská legislatíva,” kritizuje Jančura. Štátom vlastnená ZSSK podľa neho tieto dotácie používa na to, aby umelo znižovala ceny cestovného v stratových IC vlakoch a vytlačila konkurenčný RegioJet z trhu. “Tým porušuje zákony a minister dopravy to svojou nečinnosťou toleruje,” dodáva Jančura.
Čo na to ministerstvo?
Skutočnosť, že svoj plán Jančura pred časom oznámil na konferencii opozičnej strany SaS, ako aj načasovanie tohto kroku tesne pred parlamentnými voľbami svedčí podľa rezortu dopravy o tom, že ide o politický krok a nie odbornú otázku.
“Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja sa nenechá zatiahnuť do predvolených kampaní politických strán a ich sympatizantov a bude sa rozhodovať na základe odborných argumentov a nie politických tlakov. Zmeny v nastavení IC vlakov sa urobili naposledy na jar tohto roku a aktuálne čakáme na výsledky týchto opatrení,” reagoval odbor komunikácie rezortu.
Ministerstvo tiež pripomenulo, že RegioJet v súčasnosti zabezpečuje približne 2,6 % vlakov, ktoré sú každý deň na Slovensku vypravované. “Štát garantuje dostatok vlakov pre všetkých ľudí, ktorí majú záujem cestovať po Slovensku,” dodal rezort.
(TASR)
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.
Ruská federácia rozmiestnila na hraniciach so Severoatlantickou alianciou 350 až 360-tisíc vojakov, ktorí sú okamžite pripravení na boj. V rozhovore pre nemeckú televíznu stanicu N-TV to uviedol expert na obranu z Kresťanskodemokratickej únie Nemecka Roderich Kiesewetter (CDU). Informuje o tom web Novinky.cz.