RegioJet vysvetľuje sľuby. Kedy sa dozvieme o prípadnom zdražovaní cestovného?
Udržateľnosť nízkych cien žltých vlakov RegioJetu ukáže až budúcnosť. Ale nie veľmi vzdialená. Podľa počtu a štruktúry cestujúcich k 1. marcu, teda po zosumarizovaní údajov za približne dva mesiace, sa súkromná spoločnosť Radima Jančuru rozhodne, či pristúpi k navýšeniu cien, alebo nie.
Túto informáciu sa môžu dozvedieť cestujúci vlakmi RegioJet z letáka, ktorý im formou osobného listu napísal majiteľ. Na troch stranách vysvetľuje dôvody zrušenia štátnych IC vlakov, ale aj to, prečo majú žlté vlaky iba 10 vozňov a nie sľubovaných 13 a prečo viazne obsluha.
Odpovedal na otázky cestujúcich
„Považoval si za povinnosť zrozumiteľne a otvorene vysvetliť nielen našu obchodnú stratégiu, ale aj časté otázky, ktoré nám cestujúcich neustále kladú,“ informoval košice:dnes hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj.
„Jednou z tých otázok je, či RegioJet zdražie. Pán Jančura však tomu venuje iba pár viet a hovorí, že v tejto chvíli ceny cestovného ani ich úpravu nijako neriešime, ale vývoj situácie budeme analyzovať a v marci sa uvidí, ako budeme ďalej postupovať,“ vysvetlil.
Žlté IC RegioJetu na hlavnej trase medzi Bratislavou a Košicami nahradili štátne IC Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) od 17. januára a vlakové súpravy predĺžili na 10 vozňov. Týždenne v oboch smeroch premáva celkom 42 spojov (šesť vlakov každý deň). Ozývali sa hlasy, že RegioJet s desiatimi vozňami nepokryje požadovanú kapacitu. Podľa A. Ondrůja sa počas prvého týždňa ukázalo, že kapacita väčšinu dní postačuje. „Kompletne vypredané tak, že sa deň alebo dva pred odjazdom nedali kúpiť lístky, boli iba štyri spoje v prepravne špičkových dňoch. Teda v piatok popoludní z Bratislavy a v nedeľu opačným smerom,“ dodal.
Chcú dohodu o Bratislave
RegioJet je pripravený v najvyťaženejších dňoch nasadiť až 13-vozňové súpravy. „Zatiaľ sa ale nevyriešila situácia s možnosťou vypravovať dlhšie vlaky z 10. koľaje 3. nástupištia na Hlavnej stanici v Bratislave. Je obsadená súpravou rýchlika ZSSK, ktorý odchádza až 20 minút po našom odjazde,“ konštatoval A. Ondrůj.
ŽSR sa totiž so ZSSK nedohodla na tom, že tento vlak pristaví až po odchode žltého IC-čka. „Stále by ostalo 15 minút na pohodlný a bezpečný nástup cestujúcich rýchlika. Napríklad v Prahe na hlavnej stanici majú cestujúci na nástup do 12 až 13-vozovej súpravy nočného RegioJetu do Košíc iba 8 -10 minút a celkom to postačuje,“ dodal.
Foto: RegioJet
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Prvá tradičná Mikulášska jazda sa uskutočnila v sobotu 6. decembra. Naša redakcia bola pri tom a zisťovala, ako sa Mikuláš dostal zo severného pólu až do Košíc, aby mohol poslušným deťom priniesť sladkosti.
Sviatočný stôl je srdcom Štedrého večera. Hoci sa jedálny lístok a rodinné rituály v jednotlivých domácnostiach líšia, existuje niekoľko stáročných zvykov a jedál, bez ktorých by pre mnohých Vianoce neboli Vianocami. Pýtali sme sa obyvateľov Košíc, čo nesmie chýbať na ich sviatočnom stole.