Rozbité cesty na Obrancov mieru nemajú majiteľa
Obyvatelia blokov na Obrancov mieru v blízkosti križovatky s Komenského ulicou poukazujú na vážny problém. Už celé roky totiž nikto neopravoval diery na cestách pri ich bytoch.
„Cesta priamo na ulici je síce len poplátaná, ale aspoň niečo. Diery, ktoré by ohrozili nápravu áut, tam nenájdete. Keď však prídete na cestu, ktorá vedie ku garážam a parkovacím miestam z vnútornej strany blokov, je to na zaplakanie,“ povedala nám čitateľka, ktorá nás na problém upozornila.

Tankodróm
Priamo na mieste sme sa presvedčili, že má pravdu. Vo vnútroblokovom priestore sme našli cesty v naozaj žalostnom stave. Jama strieda jamu, niektoré z nich sú hlboké aj desiatky centimetrov. Vyzerá to, akoby komunikáciu, po ktorej chodia napríklad seniori do svojho zariadenia uprostred dvora, nikto neopravoval celé roky. „Je to pravda. Podľa toho, čo si pamätám, nebolo to opravované už možno aj osem rokov. Musíme si dávať čoraz väčší pozor. Viem o prípadoch, že si tu poškodili autá najmä počas dažďa, keď jamu zakryje voda, takže nevidno, aká je hlboká. Už sme skúšali tento stav hlásiť kdekade, nikto však nič nerobí,“ tvrdí čitateľka.
[ad][/ad]Pozemok nie je cesta
Podľa katastra pozemok vo vnútroblokovom priestore patrí mestu. Preto sme sa s otázkou kedy dôjde k náprave, obrátili na magistrát. „Po preverení písomnej a technickej dokumentácie pracovníkmi referátu dopravy konštatujeme, že vnútroblokové komunikácie na ulici Obrancov mieru ako stavby nie sú majetkom mesta Košice a nie sú zaradené do siete miestnych komunikácií, aj keď sa nachádzajú na mestských pozemkoch,“ znela odpoveď, ktorú nám sprostredkoval vedúci komunikačného referátu magistrátu Jozef Marko.
Podľa jeho slov sú spomínané cesty účelovými komunikáciami, ktoré sú v zmysle cestného zákona vo vlastníctve štátu alebo iných právnických alebo fyzických osôb. Ich správu, a teda aj prípadné opravy, vykonávajú právnické alebo fyzické osoby, ktorým celkom alebo prevažne slúžia.
[ad2][/ad2]Nesmú investovať do cudzieho
„V prípade, že by mesto investovalo finančné prostriedky do opravy komunikácie, ktorá nie je jeho majetkom, došlo by k nehospodárnemu vynaloženiu jeho finančných prostriedkov. Tým by bezpochyby porušilo zákon o rozpočtových pravidlách vo verejnej správe,“ konštatuje J. Marko.
Dodal, že o riešenie problematiky vnútroblokových priestorov sa vedenie Košíc viackrát usilovalo, prebehli aj rokovania s Okresným úradom v Košiciach vo veci ich sporného vlastníctva. „Z pohľadu platnej legislatívy však nie je možné, aby takéto opustené priestory bez známeho vlastníka spravovalo mesto Košice,“ uzavrel šéf komunikačného referátu.
Odporúčané články
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Sviatočná atmosféra v Košiciach je v plnom prúde. Prinášame veľký prehľad podujatí, ktoré sú organizované až do januára nielen na jednotlivých trhoch v Košiciach. Pozrite si, ktorý koncert či detské vystúpenie by sa oplatilo navštíviť v predvianočnom čase.
Vláda Slovenskej republiky schválila s pripomienkou v stredu návrh na zmenu a doplnenie nariadenia č. 353/2025 Z. z., ktoré vykonáva zákon o adresnej energopomoci. Cieľom je aktualizovať spôsob výpočtu hodnoty energopoukážky, ktorý zodpovedá skutočným cenám a objemom tepla.