Rozdielny meter pre zdravotne postihnutých
Na parkovacie miesto pre ťažko zdravotne postihnutých na Košťovej ulici v novej rezidentskej zóne číslo 3 sme už upozornili minulý týždeň. Vysvetlenie EEI prinášame dodatočne teraz.
Miesto je totiž vyznačené sčasti na ceste a sčasti na chodníku. Jeho stredom prechádza obrubník a je rovnako široké ako ostatné parkovacie miesta, ktoré nie sú určené pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie. Pritom podľa normy by malo byť široké najmenej 3,5 metra a navyše by malo mať zošikmený prechod cez obrubník.
Spoločnosti EEI, ktorá v súčasnosti preznačuje parkoviská v novovzniknutých rezidentských zónach, sme sa opýtali, či je podľa nich takéto miesto v súlade so zákonom.
„Parkovacie miesto bolo vyznačené presne podľa schváleného projektu. Ten bol schválený podľa zákona o pozemných komunikáciách. V schvaľovacom procese sa posudzuje dopravná individuálnosť dopravnej komunikácie,“ znela nie celkom vyčerpávajúca odpoveď hovorkyne fi rmy Lucie Chovanovej. Počas víkendu nás čitatelia upozornili na ďalšiu nelogickosť v súvislosti s miestami pre ŤZP osoby. Na Ludmanskej ulici sú v jednej časti vyznačené hneď tri takéto miesta. Dve z nich sú už na prvý pohľad viditeľne širšie ako tretie. Aj na tento problém sme upozornili firmu EEI, jej reakciu Košičanom sprostredkujeme hneď, ako ju dostaneme.
Foto: Iveta Vaculová
Odporúčané články
Košičania si zatiaľ za odpad priplácať nebudú. Poslanci mestského zastupiteľstva zmenu príslušného všeobecne záväzného nariadenia neschválili, napriek tomu, že hlasovali tajne. Poplatok na osobu za kalendárny rok mal podľa návrhu stúpnuť zo súčasných 57 eur na 65 eur.
Minulý týždeň poslanci Národnej rady za Progresívne Slovensko (PS) Martin Dubéci, Richard Dubovický a Zuzana Mesterová kritizovali v Košiciach vládu pre pripravované rušenie IC vlakov. Poslanec parlamentu a košického mestského zastupiteľstva za stranu SMER – slovenská sociálna demokracia Andrej Sitkár poskytol pre KOŠICE: DNES vyjadrenie k tejto téme. Podľa jeho tvrdení vláda vlaky neruší, ale naopak ich počet zvyšuje.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.