Rozhodnuté – za parkovanie si priplatíme!
Poslanci mestského zastupiteľstva dnes rozhodli, že za parkovanie si opäť budeme musieť priplatiť. Prijali totiž harmonogram riešenia statickej dopravy v meste, ktorý vo svojej koncepcii priniesla bratislavská spoločnosť EEI.
Parkovanie po novom začne platiť od 1. júla 2016. Pôvodný termín bol síce od začiatku tohtoročného novembra, ale o jeho posunutie požiadala práve firma EEI. Deklarovala, že nestihne získať od výrobcov v pôvodne stanovenom čase potrebné technické zariadenia a navyše by nebolo vhodné chúlostivé elektronické prístroje inštalovať v zimnom období.
Po novom bude oblasť plateného parkovania ohraničená ulicami Mudroňova na juhu, Letná na severe, Štítová na západe a železničnou traťou na východe. Krátkodobé parkovanie bude stáť namiesto terajšieho 1 eura vo viacerých zónach od 0,5 do 1,5 eura za hodinu. Rezidentská karta na rok vyjde na prvé auto 35 eur, na druhé 70 eur a na tretie 150 eur. V širšom centre by malo v krátkom čase pribudnúť podľa harmonogramu 738 nových parkovacích miest, ďalších 760 pribudne lepšou organizáciou na terajších parkoviskách.
Návrh prijali poslanci absolútnou väčšinou, 28 hlasovalo za, traja proti a osem sa hlasovania zdržalo. Ak chcete prejaviť svoj názor na parkovanie v Košiciach po novom, neváhajte a posielajte komentáre s názormi, postrehmi, či pripomienkami..
Foto: Veronika Jnušková
Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).


