Rozhodnuté – za parkovanie si priplatíme!
Poslanci mestského zastupiteľstva dnes rozhodli, že za parkovanie si opäť budeme musieť priplatiť. Prijali totiž harmonogram riešenia statickej dopravy v meste, ktorý vo svojej koncepcii priniesla bratislavská spoločnosť EEI.
Parkovanie po novom začne platiť od 1. júla 2016. Pôvodný termín bol síce od začiatku tohtoročného novembra, ale o jeho posunutie požiadala práve firma EEI. Deklarovala, že nestihne získať od výrobcov v pôvodne stanovenom čase potrebné technické zariadenia a navyše by nebolo vhodné chúlostivé elektronické prístroje inštalovať v zimnom období.
Po novom bude oblasť plateného parkovania ohraničená ulicami Mudroňova na juhu, Letná na severe, Štítová na západe a železničnou traťou na východe. Krátkodobé parkovanie bude stáť namiesto terajšieho 1 eura vo viacerých zónach od 0,5 do 1,5 eura za hodinu. Rezidentská karta na rok vyjde na prvé auto 35 eur, na druhé 70 eur a na tretie 150 eur. V širšom centre by malo v krátkom čase pribudnúť podľa harmonogramu 738 nových parkovacích miest, ďalších 760 pribudne lepšou organizáciou na terajších parkoviskách.
Návrh prijali poslanci absolútnou väčšinou, 28 hlasovalo za, traja proti a osem sa hlasovania zdržalo. Ak chcete prejaviť svoj názor na parkovanie v Košiciach po novom, neváhajte a posielajte komentáre s názormi, postrehmi, či pripomienkami..
Foto: Veronika Jnušková
Odporúčané články
Štát má v príprave nového industriálneho parku pre automobilku Volvo sklz. Potvrdila to správa o pokroku v budovaní strategického parku Valaliky, ktorú na stredajšie rokovanie vlády predložila ministerka hospodárstva SR Denisa Saková. Budovanie industriálneho parku Valaliky pri Košiciach mešká najmä pre nedôsledný inžiniersko-geologický prieskum a podcenenie problému s vysokou hladinou podzemnej vody. Časový sklz spôsobilo aj nereálne stanovenie míľnikov hneď na začiatku.
Predseda strany Hlas-SD Matúš Šutaj Eštok, pri príležitosti osláv 17. novembra zverejnil stanovisko, v ktorom vyjadril ostrú kritiku opozície, pričom poukázal na potrebu skutočnej demokracie. Vo svojich vyjadreniach nezabudol zdôrazniť hodnoty slobody a rešpektu.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.