Rozvod s EEI má stáť vyše 1,6 milióna
Avizovaný čiastočný rozchod mesta a parkovacej spoločnosti sa blíži. V pondelok by mali poslanci mestského zastupiteľstva schváliť dohodu vrátane finančného vyrovnania s EEI.
Na februárovom zastupiteľstve poslanci rozhodli, že prijmú takzvaný druhý variant rozchodu, teda že EEI ostane v centrálnej mestskej zóne a správu parkovacieho systému v rezidentských lokalitách prevezme právnická osoba so 100-percentnou účasťou mesta.
Len ústna informácia
V materiáloch, ktoré majú k dispozícii od minulého týždňa, bolo vyčíslené technické zhodnotenie systému, ktorý má mesto kúpiť od EEI. Jeho zostatkovú hodnotu spoločnosť vyčíslila na vyše 1,1 milióna eur. Je to suma bez DPH. O finančnom vyrovnaní, ktoré spočíva v takzvanej hodnote kontraktu a vyčíslení ušlého zisku pri predčasnom ukončení vzťahu, sa však píše len to, že mesto si dalo vypracovať znalecký posudok. Konkrétnu informáciu mali podľa slov hovorkyne mesta Lindy Šnajdárovej dostať včera a zároveň spomínaný bod programu prebrať v jednotlivých komisiách.
Už v utorok zasadala finančná komisia zastupiteľstva. „Dostali sme ústnu informáciu o tom, že vyrovnanie s EEI by malo byť vo výške 1,6 milióna eur, z toho je hodnota kontraktu niečo vyše 400-tisíc eur,“ povedal nám jeden z členov komisie.
[ad][/ad]Včera mala o tom istom bode rokovať komisia výstavby a dopravy. Nerokovala, pretože sa nedostavil dostatočný počet členov, takže nebola uznášaniaschopná. Podľa našich informácií sa však o konečnej sume ešte rokuje. Mesto má k dispozícii dva znalecké posudky, ktoré určujú hodnotiu kontraktu na vyše 400 tisíc eur. Zástupcovia magistrátu by hodnotu kontraktu chceli zraziť na 300-tisíc eur.
Viacerí opoziční mestskí poslanci, ale aj aktivisti poukazujú na to, že mesto voleným zástupcom nedodalo podrobný rozpis investícií EEI v meste, ani zdôvodnenie ušlého zisku, aby sa mohli kvalifikovane rozhodnúť.
„V predložených materiáloch je toľko nezmyslov a ničím nepodložených a od brucha vyčíslených nárokov EEI, že každý rozumný hospodár by ich zmietol zo stola. My aktivisti budeme preto robiť všetko pre to, aby sme hlasovaniu o zlatom padáku pre EEI zamedzili,“ myslí si aktivista Henrich Burdiga.
foto: Veronika Janušková
[article slug=”konecny-ucet-za-rozvod-s-eei-nie-je-jasny”][/article]Čítajte aj:
- Parkovné budeme platiť aj po odchode EEI
- EEI odchádza, ale nie úplne
- Parkovanie v Košiciach: aktivisti preferujú zúženie zóny platenia
- Platia vodiči za parkovanie? Firma i polícia majú rozdielne údaje
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Už od pondelka 24. novembra prebiehajú v Abú Zabí majstrovstvá sveta v kickboxe dospelých pod hlavičkou známej organizácie WAKO. Za Slovensko bojovali aj dve ženy, jedna z nich je členkou našej redakcie.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.

