Ruinu bývalého gymnázia rekonštruujú
Ruina bývalého Športového gymnázia na Popradskej na sídlisku Terasa má už prerobený jeden z objektov. Je ním bývalá telocvičňa.
Areál vlastnil Košický samosprávny kraj, ktorý naň vyhlásil verejnú súťaž ešte v roku 2008. Budovu sa však roky nedarilo predať, a tak doteraz len chátrala. Nakoniec ju kúpila košická firma MBL za 1,15 milióna eur.
Úspešná verejná súťaž v roku 2014
“Areál školy na Popradskej ulici v Košiciach sa stal prebytočný po presťahovaní športového gymnázia v roku 2008. Nehnuteľnosť sme v decembri 2008 predali. Spoločnosť, ktorá súťaž vyhrala, mala zaplatiť 88 miliónov korún. Žiaľ, v dôsledku ekonomickej krízy napokon od zmluvy odstúpila a súťaž bola zrušená,” povedala hovorkyňa KSK Zuzana Bobriková.
KSK sa potom budovu snažil predať ešte niekoľkokrát. Až posledná obchodná verejná súťaž, v ktorej sa ponuky predkladali do 7. apríla 2014, bola úspešná.
„Na Úrad KSK boli v termíne doručené dve ponuky. Jeden zo záujemcov nesplnil podmienku a nezložil požadovanú finančnú zábezpeku vo výške 110-tisíc eur, ani nepredložil potvrdenie o jej zaplatení. Komisia preto uchádzača nezaradila do súťaže. Víťazom obchodnej verejnej súťaže sa stala spoločnosť MBL z Košíc s ponúkanou kúpnou cenou 1 115 066 eur.”
Možnosť obytnej výstavby
Aký zámer má firma MBL s objektmi a či sa chystá stavbu rozšíriť, zatiaľ neprezradila. „Nie som kompetentná vyjadriť sa a so šéfom sa mi nepodarilo skontaktovať, preto sa v danej chvíli nemôžem vyjadriť,“ povedala pre košice:dnes Alena Potocká z MBL.
V areáli s rozlohou viac ako 22-tisíc metrov štvorcových sa nachádza jedna trojpodlažná administratívna budova a päť dvojpodlažných budov. Pochádzajú zo 60. rokov minulého storočia. Podľa referátu ÚHA Mesta Košice sú pozemky areálu vhodné pre viacpodlažnú obytnú výstavbu a občiansku vybavenosť.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
S prvými zmenami počasia prichádza aj prezúvanie letných pneumatík na zimné. Vodiči všetkých vozidiel sú povinní prejsť na používanie zimných pneumatík za presne stanovených podmienok. Za nedodržanie tohto predpisu hrozí motoristom mastná pokuta.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.