S Bulharskom chceme spolupracovať v modernizácii armády, hovorí Naď
Minister obrany SR Jaroslav Naď (OĽaNO) v piatok 3. júna prijal v priestoroch rezortu obrany ministra obrany Bulharska Dragomira Zakova. Predmetom oficiálnych bilaterálnych rokovaní boli najmä otázky modernizácie armád, konfliktu na Ukrajine a boj proti dezinformáciám.
„Obidve krajiny sú na východnej hranici Severoatlantickej aliancie (NATO), obidve krajiny čelia podobným hrozbám, musíme sa vyporiadavať s množstvom hybridných hrozieb a potrebujeme modernizovať naše ozbrojené sily. Hľadáme taktiež riešenia, ako pomôcť Ukrajine,” uviedol na tlačovej konferencii minister Naď.
Ako ďalej dodal, Slovensko chce spolupracovať nielen na bilaterálnej úrovni, v oblasti modernizácie ozbrojených síl, keďže obe krajiny si objednali lietadlá F-16 zo Spojených štátov, ale plánujú spolupracovať aj v rámci Európskej únie a NATO. „Diskutovali sme dnes o Ukrajine, o vojne a ako môžeme pomôcť Ukrajine, a taktiež sme sa rozprávali o modernizácii armád. Dohodli sme sa, že budeme zdielať naše skúsenosti, ako môžeme bojovať proti dezinformáciám, pretože práve týmto trpia naše spoločnosti. Bulharsko je pripravené počúvať o skúsenostiach Slovenska,” dodal Dragomir Zakov.
Zdroj: (SITA, pma;DSe)
Odporúčané články
Mesto Košice zahájilo proces hĺbkovej analýzy fungovania svojej samosprávy. Na stretnutí, ktoré sa konalo 29. apríla za účasti predstaviteľov mesta, akademickej obce, Ministerstva vnútra SR, Najvyššieho kontrolného úradu SR a Creative Industry Košice (CIKE), boli predstavené prvotné dáta. Tie odhalili nerovnosti v efektivite práce medzi zamestnancami mesta a mestských častí.
Hrozbami bombových útokov na viac ako 200 slovenských školách vrátane Košického a Prešovského kraja sa už zaoberá Národná kriminálna agentúra (NAKA). Ako ďalej informoval hovorca Prezídia Policajného zboru Roman Hájek, polícia vykonáva všetky opatrenia, aby nedošlo k ohrozeniu na životoch a zdraví osôb.
Mesto Košice už niekoľko rokov vykonáva opravy dlažby v centrálnej mestskej zóne. Za posledné štyri roky bolo na tieto práce vynaložených viac ako 2 milióny eur. Okrem bežných poveternostných vplyvov a štandardného opotrebovania je dlažba nadmerne poškodzovaná aj častými prejazdmi nákladných a osobných áut.