S trolejbusmi počítajú
Od konca rekonštrukcie električkových tratí, ktorou zdôvodňoval Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zastavenie prevádzky trolejbusov v meste, uplynuli už dva mesiace. Zatiaľ sa však na košických uliciach neobjavili.
“Prečo po svojich pôvodných trasách už nechodia trolejbusy? Ovzdušie v meste nie je práve najčistejšie a my sa vykašleme na najekologickejší spôsob dopravy?” pýtajú sa viacerí čitatelia denníka košice:dnes.
Mali inventarizáciu
Poslednýkrát sa trolejbus v uliciach Košíc objavil 15. decembra minulého roku počas skúšobnej jazdy pri finále kolaudácie spomínanej rekonštrukcie. Podľa ďalšej informácie prebehla v depe na Trolejbusovej ulici inventarizácia, ktorá vraj môže byť predzvesťou jeho likvidácie.
“Inventarizácia naozaj prebehla, ale ide o bežnú inventarizáciu majetku, ktorú v našej spoločnosti robíme každý rok. V otázke budúcnosti trolejbusovej dopravy zostáva stanovisko DPMK nezmenené. Aj keď sa na celkových prepravných výkonoch podieľa iba šiestimi percentami, stále máme záujem o prevádzkovanie tohto ekologického spôsobu dopravy,” tvrdí hovorkyňa dopravcov Michaela Karaffová.
Štyri vozidlá likvidujú
Podľa jej slov je ďalší rozvoj trolejbusovej trakcie možný iba v prípade, ak bude obnovený vozový park trolejbusov, ale aj trolejové vedenie a meniareň. Môže ísť o desiatky miliónov eur. Na to potrebujú dopravcovia investície čerpať z eurofondov.
“V súčasnosti vlastní podnik 18 trolejbusov. Ich priemerný vek je 20 rokov. Posledné sme nakúpili v roku 1999. Vozidlá sú v zlom technickom stave, štyri z nich treba zlikvidovať, lebo už nie sú vyhovujúce na prevádzku. Keďže našou úlohou je predovšetkým bezpečná preprava cestujúcich, nahrádzame trolejbusy novými komfortnejšími autobusmi a rovnako ekologickými elektrobusmi,” hovorí M. Karaffová.
Foto: imhd.sk
Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Dopravný podnik mesta Košice od štvrtka 27. novembra 2025 obnoví štandardnú prevádzku autobusových liniek na Rastislavovej ulici.
Požiar zo začiatku novembra, ktorý v Mašličkove pripravil o život dve deti, opäť nastolil otázku riešenia nelegálnych osád. Za Luníkom IX ostalo ďalších 56 chatrčí a býva tam okolo 300 ľudí. O riešení situácie sme sa rozprávali so starostom MČ Luník IX, Marcelom Šaňom. V rozhovore približujeme projekt prestupného bývania.

